ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης
"Αλέξανδρος Πουλοβασίλης"

Γενικές Πληροφορίες

Ιστορική Αναδρομή

  • Η Βιβλιοθήκη του Γ.Π.Α. ιδρύθηκε με το Β.Δ. της 13ης Μαΐου 1945 «Περί των δημοσιευμάτων και της Βιβλιοθήκης της Α.Γ.Σ.Α.».
    Από την ίδρυσή της και μετά λειτουργεί αποκλειστικά ως φοιτητικό αναγνωστήριο με περιορισμένο υλικό από συγγράμματα καθηγητών ελληνικών και ξένων πανεπιστημίων.
  • Το 1977 αρχίζει σταδιακά η αναβάθμισή της καθώς προσλαμβάνεται ειδικευμένο προσωπικό.  Το υλικό της εμπλουτίζεται με νέα βιβλία και περιοδικά και ταξινομείται σε γενικές κατηγορίες. Λειτουργεί φοιτητικό αναγνωστήριο και παρέχονται οι πρώτες υπηρεσίες της βιβλιοθήκης προς τους χρήστες.

  • Από το 1997 λειτουργεί σε σύγχρονο κτίριο και επεκτείνει τις υπηρεσίες της, συμβάλλοντας σημαντικά στην εκπαιδευτική και ερευνητική δραστηριότητα του Γ.Π.Α.

  • Συγχρηματοδοτήθηκε από τα Επιχειρησιακά Προγράμματα του Κοινοτικού Πλασίου Στήριξης (Ε.Ε.)

Στόχοι

Η Βιβλιοθήκη του Γ.Π.Α. αποτελεί κέντρο συλλογής, επεξεργασίας και διάχυσης πληροφοριών με απώτερο σκοπό την υποστήριξη του εκπαιδευτικού, επιστημονικού και ερευνητικού έργου που επιτελείται στο Πανεπιστήμιο. Η συνεχής ανάπτυξη της τεχνολογίας και η εφαρμογή της στα πλαίσια των βιβλιοθηκών παρέχει τη δυνατότητα βελτίωσης των υπηρεσιών της, με κύριο στόχο την ικανοποίηση των πληροφοριακών αναγκών των χρηστών. 

Ωράριο

Χειμερινό  01/11 - 31/03

Βιβλιοθήκη

Δευτέρα - Παρασκευή: 8:30-16:00

Αναγνωστήριο

Δευτέρα - Πέμπτη: 8:30-18:00
Παρασκευή: 8:30-16:00

Η Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης και το Αναγνωστήριο κατά την περίοδο των Χριστουγέννων λειτουργεί από 8.30 έως 14.30.

 

Θερινό  01/04 - 31/10

Βιβλιοθήκη

Δευτέρα - Παρασκευή: 8:30-16:00

Αναγνωστήριο

Δευτέρα - Πέμπτη: 8:30-18:00
Παρασκευή: 8:30-16:00

Η Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης και το Αναγνωστήριο κατά την περίοδο του Πάσχα και των καλοκαιρινών διακοπών (16/7 - 31/8)* λειτουργεί από 8.30 έως 14.30.

* Tην 2η και 3η εβδομάδα του Αυγούστου η Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης και το Αναγνωστήριο παραμένουν κλειστά για το κοινό.

Επιτροπή Εποπτείας

Νομική Υπόσταση

ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΥΠ' ΑΡΙΘΜ. 160/2008

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΓ΄

Βιβλιοθήκες - Σπουδαστήρια - Αναγνωστήρια

Άρθρο 53 - Διοικητική διάρθρωση και Εποπτεία

Σε κάθε Α.Ε.Ι. λειτουργεί ενιαία Κεντρική Βιβλιοθήκη με τίτλο «Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης». Παραρτήματα της Κεντρικής Βιβλιοθήκης αποτελούν οι Βιβλιοθήκες των Σχολών, ενώ Μονάδες της αποτελούν οι Βιβλιοθήκες των Τμημάτων, καθώς και τα σπουδαστήρια και αναγνωστήρια του ιδρύματος.

Αρμόδια για την εποπτεία της Κεντρικής Βιβλιοθήκης είναι η Επιτροπή Εποπτείας, η οποία ορίζεται από την οικεία Σύγκλητο ή Συνέλευση και αποτελείται από έξι (6) μέλη Δ.Ε.Π. ή Ε.Π., εκ των οποίων ορίζονται ο πρόεδρος και ο αντιπρόεδρος, το Διευθυντή της ενιαίας Κεντρικής Βιβλιοθήκης, ως εισηγητή με δικαίωμα ψήφου, ένα (1) βιβλιοθηκονόμο που εργάζεται στην ενιαία Κεντρική Βιβλιοθήκη και έναν (1) εκπρόσωπο των συλλόγων των φοιτητών ή σπουδαστών.

Μέλη Εποπτείας

Πρόεδρος και Αντιπρύτανης Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου, Διεθνοποίησης και Φοιτητικής Μέριμνας:

Μήλιου Ελένη, Καθηγήτρια, Τμήμα ΕΖΠ

Γραμματέας Εποπτείας:

Μπουσινάκη Χριστίνα, ΤΕ Βιβλιοθηκονόμος, ΒΚΠ

 

Τακτικά μέλη:

1) Ζιώγας Χρήστος, ΠΕ Βιβλιοθηκονόμος, Αν. Προϊστάμενος ΒΚΠ

2) Μπρέστα Παναγιώτα, Αν. Καθηγήτρια, Τμήμα ΕΦΠ

3) Βλαχάκης Δημήτρης, Επικ. Καθηγητής, Τμήμα Β

4) Βλάχος Γιώργος, Επικ. Καθηγητής, Τμήμα ΑΟΑ

5) Παπαδημητρίου Κωνσταντίνος, Αν. Καθηγητής, Τμήμα ΕΤΔΑ

6) Μηνδρινός Λεωνίδας, Επικ. Καθηγητής, Τμήμα ΑΦΠ & ΓΜ

7) Θεοδώρου Γεώργιος, Αναπλ. Καθηγητής, Τμήμα ΕΖΠ

8) Γούσιος Ιωάννης, Εκπρόσωπος ΕΔΙΠ, Τμήμα Χ.Δ.Ψ.

9) Κανινή Μαρία, ΠΕ Βιβλιοθηκονόμος, ΒΚΠ

 

Αναπληρωματικά μέλη:

1) Κουτσιανίτης Δημήτριος, Επικ. Καθηγητής, Τμήμα ΕΦΠ

2) Αναστασιάδης Φοίβος, Επικ. Καθηγητής, Τμήμα ΑΟΑ

3) Μοσχοπούλου Γεωργία, Επικ. Καθηγήτρια, Τμήμα Β

4) Πανάγου Ευστάθιος, Καθηγητής, Τμήμα ΕΤΔΑ

5) Οικονόμου Παναγιώτης, Επικ. Καθηγητής, Τμήμα ΑΦΠ & ΓΜ

6) Καλογήρου Στέφανος , Επικ. Καθηγητής, Τμήμα ΕΖΠ

7) Δαφερέρα Δήμητρα, Εκπρόσωπος ΕΔΙΠ, Τμήμα Χ.Δ.Ψ.

8) Στασινοπούλου Θωμαΐς, ΤΕ Βιβλιοθηκονόμος, ΒΚΠ

Κανονισμός Χρήσης

Όροι Χρήσης της Βιβλιοθήκης

ΑΡΘΡΑ:

  1. Η Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης (εφεξής ΒΚΠ) όπως μετονομάστηκε με την απόφαση Επιτροπής Εποπτείας (συνεδρία 1η/20.5.2008) είναι χώρος ανοιχτής πρόσβασης. Το κοινό μπορεί ελεύθερα να χρησιμοποιεί το υλικό της καθώς και τον τεχνολογικό εξοπλισμό, ενώ το προσωπικό της είναι διαθέσιμο για κάθε πληροφορία ή βοήθεια αν χρειαστούν.
  2. Δικαίωμα χρήσης της ΒΚΠ έχουν όλα τα μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας (προπτυχιακοί και μεταπτυχιακοί φοιτητές, ΔΕΠ, ΕΔΙΠ, ΕΤΕΠ, διοικητικό προσωπικό) καθώς και εξωτερικοί χρήστες. Οι εξωτερικοί χρήστες μπορούν να χρησιμοποιούν το υλικό της -χωρίς δικαίωμα δανεισμού- και εφόσον επιδείξουν την αστυνομική τους ταυτότητα.
  3. Δικαίωμα δανεισμού έχουν μόνο τα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας (προπτυχιακοί και μεταπτυχιακοί φοιτητές, ΔΕΠ, ΕΔΙΠ, ΕΤΕΠ και διοικητικό προσωπικό). Για την απόκτηση δικαιώματος δανεισμού, οι ενδιαφερόμενοι συμπληρώνουν την «αίτηση κάρτας μέλους» που βρίσκεται στην ιστοσελίδα της ΒΚΠ.
  4. Από 1/4/2016 χρησιμοποιείται η ακαδημαϊκή ταυτότητα -αντί της κάρτας μέλους- και οι συναλλαγές με τη ΒΚΠ γίνονται με την επίδειξή της στο Γραφείο Δανεισμού. Τα παλαιότερα μέλη της βιβλιοθήκης μπορούν, εφόσον επιθυμούν, να αντικαταστήσουν την κάρτα μέλους με την ακαδημαϊκή ταυτότητα, με σχετική αίτησή τους. Κάρτα μέλους στο εξής εκδίδεται μόνο για όσους δεν δικαιούνται ακαδημαϊκή ταυτότητα. Σε περίπτωση απώλειας ή φθοράς της, τα μέλη οφείλουν να υποβάλλουν εκ' νέου αίτηση στο Γραφείο Δανεισμού. Η αντικατάστασή της κοστίζει 4 ευρώ.
  5. Οι προπτυχιακοί φοιτητές έχουν δικαίωμα δανεισμού μέχρι 5 τεκμήρια για 10 ημέρες. Όλα τα μέλη του επιστημονικού προσωπικού του πανεπιστημίου (συμπεριλαμβανομένων και των μεταπτυχιακών φοιτητών και του διοικητικού προσωπικού) έχουν δικαίωμα δανεισμού μέχρι 10 τεκμήρια για 20 ημέρες.
  6. Ειδικοί όροι δανεισμού ισχύουν για το οπτικοακουστικό υλικό και τους χάρτες που δανείζονται για 3 ημέρες σε όλα τα μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας. Από το υλικό της συλλογής δεν δανείζεται το πληροφοριακό υλικό, το υλικό αρχειακής και ιστορικής σημασίας, τα περιοδικά, οι μεταπτυχιακές και διδακτορικές διατριβές και οι στατιστικές επετηρίδες.
  7. Όλες οι κατηγορίες των χρηστών έχουν δικαίωμα να ανανεώσουν το υλικό, που έχουν δανειστεί έως δύο φορές, με την προϋπόθεση ότι δεν έχει ζητηθεί από άλλο χρήστη. Η ανανέωση μπορεί να γίνει πριν ή/και έως την ημέρα της επιστροφής του τεκμηρίου με τη σύνδεση του χρήστη-μέλους στον προσωπικό του λογαριασμό που διατηρείται στο σύστημα αυτοματοποίησης της ΒΚΠ ή -εάν δεν είναι εφικτό- μέσω email στο library@aua.gr.
  8. Η διάρκεια δανεισμού μπορεί να αλλάξει κατά την κρίση των αρμοδίων υπαλλήλων ή μετά από υπόδειξη μέλους ΔΕΠ, για τα τεκμήρια που παρουσιάζουν αυξημένη ζήτηση σε συγκεκριμένη χρονική περίοδο.
  9. Για το υλικό που δεν επιστρέφεται στην καθορισμένη ημερομηνία επιστροφής επιβάλλεται πρόστιμο 0.40 ευρώ την ημέρα ανά τεκμήριο για τους προπτυχιακούς φοιτητές και 0,70 ευρώ την ημέρα ανά τεκμήριο για όλα τα υπόλοιπα μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας.
  10. Ο χρήστης που χάνει ή επιστρέφει το υλικό σε κακή κατάσταση, είναι υποχρεωμένος να το αντικαταστήσει μέσα σε μία εβδομάδα ή αν δεν υπάρχει στο εμπόριο να καταβάλει το αντίτιμο της αξίας του κατά προσέγγιση συν 20% για το κόστος της βιβλιοθηκονομικής επεξεργασίας του.
  11. Οι φοιτητές προκειμένου να αποφοιτήσουν, πρέπει να παραλάβουν από τη ΒΚΠ βεβαίωση ότι δεν οφείλουν την επιστροφή ή την αντικατάσταση δανεισμένου υλικού της. Οι περιπτώσεις των μελών ΔΕΠ, του υπόλοιπου επιστημονικού, τεχνικού και διοικητικού προσωπικού, που καθυστερούν την επιστροφή του υλικού ή δεν το αντικαθιστούν σύμφωνα με το παραπάνω άρθρο, παραπέμπονται στην Επιτροπή Εποπτείας ΒΚΠ και εφόσον δεν συμμορφωθούν παραπέμπονται στη Σύγκλητο.
  12. Η ΒΚΠ παρέχει στα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας τη δυνατότητα παραγγελίας άρθρων μέσω υπηρεσιών προμήθειας τεκμηρίων (Document Delivery Service) και διαδανεισμού βιβλίων μέσω άλλων βιβλιοθηκών. Οι παραγγελίες διεκπεραιώνονται από τη ΒΚΠ και οι χρεώσεις από τις υπηρεσίες προμήθειας ή/και τις υπηρεσίες ταχυμεταφοράς επιβαρύνουν τον ενδιαφερόμενο.
  13. Όλοι οι χρήστες μπορούν να κάνουν χρήση των φωτοτυπικών μηχανημάτων, αφού προμηθευτούν την ειδική μαγνητική κάρτα που διατίθεται από το Γραφείο Δανεισμού. Την ευθύνη για την τήρηση του νόμου περί πνευματικής ιδιοκτησίας έχουν οι ίδιοι οι χρήστες.
  14. Όλοι οι χρήστες οφείλουν να κλειδώνουν τα προσωπικά τους αντικείμενα στα ερμάρια που βρίσκονται στην είσοδο της ΒΚΠ. Τα κλειδιά των ερμαρίων παραλαμβάνονται από το Γραφείο Δανεισμού, εφόσον οι χρήστες αφήσουν την ακαδημαϊκή ή την αστυνομική τους ταυτότητα. Σε περίπτωση απώλειας του κλειδιού, οι χρήστες επιβαρύνονται με 2,5 ευρώ για την αντικατάστασή του. Σε περίπτωση παρατεταμένης χρήσης ερμαρίου πέραν του χρόνου παραμονής στη ΒΚΠ ή εσκεμμένης παρακράτησης κλειδιού, ο χρήστης επιβαρύνεται για την αντικατάσταση κλειδαριάς και κλειδιού με 5 ευρώ (απόφαση Επιτροπής Εποπτείας ΒΚΠ συνεδρία 3η /13.11.2009).
  15. Στον χώρο της ΒΚΠ τηρείται ησυχία. Η χρήση των κινητών τηλεφώνων, το κάπνισμα, η κατανάλωση ροφημάτων, ποτών και τροφίμων δεν επιτρέπεται.
  16. Τα μέλη της ΒΚΠ οφείλουν να αποδεχτούν τους όρους του παρόντος κανονισμού. Όσοι δεν τηρούν τον κανονισμό, παραπέμπονται στην Επιτροπή Εποπτείας της ΒΚΠ και εφόσον δεν συμμορφωθούν παραπέμπονται στη Σύγκλητο.
  17. Πληροφορίες για τα προσωπικά στοιχεία των χρηστών της ΒΚΠ που φυλάσσονται στα αρχεία της, προστατεύονται και δεν παραχωρούνται σε κανένα τρίτο πρόσωπο.

Διάρκεια και Όροι Δανεισμού

Δικαίωμα δανεισμού έχουν μόνο τα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας (προπτυχιακοί και μεταπτυχιακοί φοιτητές, ΔΕΠ, Ε.Δ.Ι.Π., Ε.Τ.Ε.Π. και διοικητικό προσωπικό). Οι ενδιαφερόμενοι συμπληρώνουν την αίτηση για κάρτα μέλους και την αποστέλλουν στο librarycard@aua.gr. Από 1/4/2016 ως κάρτα μέλους βιβλιοθήκης χρησιμοποιείται η ακαδημαϊκή ταυτότητα και οι συναλλαγές στη βιβλιοθήκη γίνονται με την επίδειξή της στο γραφείο δανεισμού. Τα παλαιότερα μέλη που έχουν ήδη κάρτα μέλους βιβλιοθήκης μπορούν να τη χρησιμοποιούν στις συναλλαγές τους με τη βιβλιοθήκη ή να την αντικαταστήσουν με την ακαδημαϊκή ταυτότητα κατόπιν σχετικής αίτησής τους.

Διάρκεια δανεισμού ανάλογα με την ιδιότητα του χρήστη και τον τύπο του υλικού όπως περιγράφεται στον πίνακα που ακολουθεί:

Ιδιότητα χρήστη

Τύπος υλικού

Αριθμός τεκμηρίων

Διάρκεια δανεισμού

 Προπτυχιακοί φοιτητές*

 Βιβλία

έως 5

10 ημέρες

 ΔΕΠ, ΕΕΔΙΠ, ΕΤΕΠ, Μεταπτυχιακοί,
Διοικητικό προσωπικό

Βιβλία

έως 10

20 ημέρες

Επισκέπτες, Συνεργάτες

Βιβλία

έως 3

10 ημέρες

 Όλοι οι χρήστες

Οπτικοακουστικό υλικό Χάρτες

 έως 2

3 ημέρες

*Φοιτητές που δεν δικαιούνται να προμηθεύονται βιβλία μέσω της Υπηρεσίας «ΕΥΔΟΞΟΣ» έχουν το δικαίωμα, σύμφωνα με το ΦΕΚ 2377/27.8.2012, να δανείζονται έως δύο τεκμήρια από τη συλλογή των διδασκομένων συγγραμμάτων για διάστημα 30 ημερών με δυνατότητα για μια ανανέωση. Σχετική αίτηση θα βρουν στο γραφείο δανεισμού της Βιβλιοθήκης.

Ανανέωση Τεκμηρίων: παρέχεται δυνατότητα παράτασης της διάρκειας δανεισμού έως δύο φορές για κάθε τεκμήριο, με την προϋπόθεση ότι δεν έχει γίνει κράτηση από άλλον χρήστη. Η ανανέωση γίνεται από τους χρήστες έως και την ημέρα επιστροφής του βιβλίου ακολουθώντας τις σχετικές οδηγίες. Σε περίπτωση που χρειάζεστε διευκρινίσεις, μπορείτε να στείλετε mail στο library@aua.gr.

Εκπρόθεσμη επιστροφή / ανανέωση τεκμηρίων επιβαρύνει τους προπτυχιακούς φοιτητές με πρόστιμο 0,40 ευρώ και τα υπόλοιπα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας με 0,70 ευρώ ανά ημέρα και ανά τεκμήριο.

Κράτηση Υλικού: σε περίπτωση που όλα τα αντίτυπα ενός τίτλου είναι δανεισμένα, οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα ακολουθώντας τις σχετικές οδηγίες να κάνουν κράτηση σε δανεισμένο αντίτυπο προκειμένου να το δανειστούν όταν επιστραφεί.

Παρεχόμενες Υπηρεσίες

Χρήση πληροφοριακών συστημάτων και ηλεκτρονικών υπηρεσιών: όλοι οι χρήστες μπορούν να χρησιμοποιούν μόνο για εκπαιδευτικούς και ερευνητικούς σκοπούς τους υπολογιστές καθώς και τον υπόλοιπο ηλεκτρονικό εξοπλισμό της Βιβλιοθήκης και Κέντρου Πληροφόρησης.

Χρήση πληροφοριακού συστήματος από τα Α.μ.Ε.Α.:  οι χρήστες με προβλήματα ή απώλεια όρασης μπορούν να εξυπηρετηθούν από έναν ειδικό σταθμό εργασίας που βρίσκεται στον χώρο του Αναγνωστηρίου. Ο εξοπλισμός του αποτελείται από έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή, μια ηλεκτρονική πινακίδα Braille, έναν εκτυπωτή Braille με καμπίνα μείωσης θορύβου, αναγνώστη και μεγενθυντή οθόνης σε συνδυασμό με έναν ευέλικτο μετατροπέα χρώματος.

Αναπαραγωγή αντιγράφων: όλοι οι χρήστες μπορούν να κάνουν χρήση των φωτοτυπικών μηχανημάτων εφόσον προμηθευτούν την κάρτα φωτοτυπιών από το Γραφείο Δανεισμού. Την ευθύνη για την τήρηση του νόμου περί πνευματικής ιδιοοκτησίας έχουν οι χρήστες.

Αίθουσα Διαλέξεων

Η Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης του Γ.Π.Α. διαθέτει ένα άρτια εξοπλισμένο Αμφιθέατρο 100 θέσεων για συνεδριάσεις, διαλέξεις και ειδικές προβολές των δραστηριοτήτων της πανεπιστημιακής κοινότητας. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να κάνουν χρήση του εξοπλισμού πολυμέσων της αίθουσας για την παροχή διαλέξεων, παρουσιάσεων, ζωντανών μεταδόσεων κ.λπ.

Ο εξοπλισμός πολυμέσων της αίθουσας περιλαμβάνει:

  • Η/Υ πολυμέσων και DVD
  • προβολικό σύστημα
  • ψηφιακές κάμερες
  • ασύρματα μικρόφωνα
  • σύστημα τηλεδιάσκεψης
  • σύστημα ζωντανής μετάδοσης

Ωράριο λειτουργίας αίθουσας:  8:30-15:00

Διαδικασία κράτησης της Αίθουσας Διαλέξεων

Για να προγραμματιστεί μια παρουσίαση ή διάλεξη στο Αμφιθέατρο της Βιβλιοθήκης, θα πρέπει οι ενδιαφερόμενοι να συμβουλευτούν αρχικά το χρονοδιάγραμμα χρήσης του (αλλαγή ημερολογίου σε Αμφιθέατρο Βιβλιοθήκης) και στη συνέχεια θα πρέπει να επικοινωνήσουν με τον υπεύθυνο στο e-mail: vkpconfroom@aua.gr , για πληροφορίες και επιβεβαίωση της διαθεσιμότητας. Τέλος θα πρέπει να συμπληρώσουν και να αποστείλουν την αίτηση χρήσης του Αμφιθεάτρου στο e-mail: vkpconfroom@aua.gr.

 

Στοιχεία επικοινωνίας:
Στέλλα Παπουλίδου
Τηλ.: 210 5294276
 
Αλατζάς Χαράλαμπος
Τηλ.: 210 5294923
Email: alatzas@aua.gr

ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ

Γενικές Πληροφορίες
Επιτροπή Εποπτείας
Κανονισμός Χρήσης
Αίθουσα Διαλέξεων

NEWSLETTER

Η Βιβλιοθήκη του Γ.Π.Α. αποτελεί κέντρο συλλογής, επεξεργασίας και διάχυσης πληροφοριών με απώτερο σκοπό την υποστήριξη του εκπαιδευτικού, επιστημονικού και ερευνητικού έργου που επιτελείται στο Πανεπιστήμιο. 
Ιερά Οδός 86
+30210-5294275
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram Μετάβαση στο περιεχόμενο