1. Εξέταση βασικών εννοιών Στρατηγικής και Επιχειρηματικότητας (Εσωτερικό και Εξωτερικό Περιβάλλον, Pestel, Porter, Swot, και Marketing).
2. Εξέταση βασικών εννοιών και στοιχείων ΧρηματοΟικονομικής Λογιστικής(Οικονομικές μονάδες, ισολογισμός, καταστάσεις αποτελεσμάτων χρήσεως, ταμειακών ροών, καταστάσεως ιδίων κεφαλαίων).
3. Λογιστική Κόστους και κοστολόγηση – τιμολόγηση.
4. Αξιολόγηση Επενδύσεων (ανάλυση αριθμοδεικτών, ανάλυση νεκρού σημείου, διαχρονική αξία του χρήματος κλπ).
5. Κατάρτιση επιχειρηματικού σχεδίου (casestudy).
6. Διαλογική συζήτηση παραδειγμάτων από τη γεωργία, τον αγροτικό χώρο, τα τρόφιμα και το περιβάλλον, όπως προκύπτουν από την καθημερινή εμπειρία και τη σύγχρονη διεθνή βιβλιογραφία.
Το μάθημα συμβάλλει στην κατανόηση των ζητημάτων στρατηγικής στον επιχειρηματικό χώρο. Εξετάζει ένα σύνολο από έννοιες, μεθόδους και εργαλεία για τη διαμόρφωση και υλοποίηση της στρατηγικής μιας επιχείρησης.
Μαθησιακά επιδιώκεται η κατανόηση:
- του τρόπου με τον οποίο τα στελέχη μπορούν να τοποθετήσουν την επιχείρηση απέναντι στις δυνάμεις της αγοράς και του ανταγωνισμού, ώστε να εκμεταλλευθούν αυτές τις δυνάμεις ή να τις επηρεάσουν προς όφελός τους,
- των διαδικασιών διαμόρφωσης στρατηγικής και εμπορίας των επιχειρήσεων,
- των πληροφοριών που εμφανίζονται στις Οικονομικές Καταστάσεις των Επιχειρήσεων (Κατάσταση, Αποτελεσμάτων Χρήσεως, Κατάσταση Μεταβολής Ιδίων Κεφαλαίων, Κατάσταση Ταμειακών Ροών, Ισολογισμός) και την Χρηματοοικονομική Ανάλυση αυτών (ανάλυση αριθμοδεικτών, ανάλυση νεκρού σημείου, αξιολόγηση επενδύσεων).
- Στοιχείων Λογιστικής Κόστους και τιμολόγησης.
- Κατάρτισης επιχειρηματικών σχεδίων
• Mariotti S. and Glackin C. 2019. Επιχειρηματικότητα και Διοίκηση Μικρών Επιχειρήσεων. Εκδόσεις Τζιολα.
• Needles, B., Powers, M. andCrosson, S. 2016. Εισαγωγή στη Λογιστική. (επιμ.) Βενιέρης Γ., Ζήσης Β., Λοής Π., Σπαθής Χ., Σώρρος Ι., Τζελέπης Δ. Nicosia, Cyprus: BrokenHill, Αθήνα: Εκδόσεις Πασχαλίδης.
• Σπάθης Π., Τσιμπούκας Κ. 2010. Οικονομική των Επιχειρήσεων. Ελληνοεκδοτική. ΑΘΗΝΑ.
Συναφή Επιστημονικά Περιοδικά (ενδεικτικά):
Accounting Organizations & Society, Journal of Accounting & Economics, Journal of Accounting Research, The Accounting Review, Journal of Management, Journal of Management Studies, Journal of Marketing, Journal of Marketing Research, Journal of the Academy of Marketing Science, Management Science, Marketing Science, Organizational Behavior and Human Decision Processes, Strategic Management Journal, Journal of Operations Management, Contemporary Accounting Research, Review of Accounting Studies, Management Accounting Research, Harvard Business Review, MIT Sloan Management Review, Management International Review, Marketing letters