ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Τμήμα Επιστήμης Τροφίμων
& Διατροφής του Ανθρώπου

Μάρκετινγκ Γεωργικών Προϊόντων και Τροφίμων

Περιεχόμενο Μαθήματος

1. Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ Αγροτικών Προϊόντων και Τροφίμων
2. Ανάλυση Σχεδιασμού Μάρκετινγκ Αγροτικών Προϊόντων και Τροφίμων
3. Έρευνα Μάρκετινγκ
4. Συμπεριφορά καταναλωτή
5. Τμηματοποίηση αγοράς και τοποθέτηση προϊόντων (τοποθέτηση)
6. Στρατηγική προϊόντος
7. Στρατηγική και συστήματα τιμολόγησης
8. Διαχείριση τιμών μέσω αγορών μελλοντικής εκπλήρωσης και δικαιωμάτων προαίρεσηςs
9. Στρατηγική συστήματος διανομής
10. Στρατηγική επικοινωνίας και προώθησης
11. Εφαρμογή προγράμματος Μάρκετινγκ Αγροτικών Προϊόντων και Τροφίμων
12. Αποτέλεσμα Μάρκετινγκ Αγροτικών Προϊόντων και Τροφίμων

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Το μάθημα αυτό αποτελεί το κύριο εισαγωγικό μάθημα στις έννοιες της Εμπορίας Αγροτικών Προϊόντων και Τροφίμων. Ασχολείται με θέματα παραδοσιακής Εμπορίας Αγροτικών Προϊόντων και Τροφίμων, αλλά λαμβάνει υπόψη τους τρόπους με τους οποίους έχει αλλάξει η διαδικασία Εμπορίας Αγροτικών Προϊόντων και Τροφίμων τις τελευταίες δεκαετίες. Επιπλέον, το μάθημα αναδεικνύει το ρόλο του Marketing στις αγορές αγροτικών προϊόντων και τροφίμων παρουσιάζοντας τις σύγχρονες τάσεις και εφαρμογές μάρκετινγκ στις αγορές αυτές.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής θα είναι σε θέση να κατανοήσει:

  • τις βασικές έννοιες της Εμπορίας Αγροτικών Προϊόντων και Τροφίμων
  • τη διαδικασία και τα επίπεδα σχεδιασμού της Εμπορίας των Γεωργικών Προϊόντων και Τροφίμων
  • πώς γίνεται η έρευνα μάρκετινγκ
  • τη σημασία της γνώσης της συμπεριφοράς των καταναλωτών
  • τον καθορισμό κριτηρίων κατάτμησης της αγοράς, τους τρόπους επιλογής της αγοράς-στόχου και την τοποθέτηση του προϊόντος στο μυαλό του καταναλωτή
  • τι είναι ένα προϊόν, ταξινόμηση προϊόντων, μάρκα και συσκευασία προϊόντος
  • την έννοια της τιμής, της τιμής πώλησης, των στρατηγικών και τακτικών τιμολόγησης και εξωτερικών παραγόντων που επηρεάζουν την τιμή
  • πώς λειτουργούν οι αγορές συμβολαίων μελλοντικής εκπλήρωσης και δικαιωμάτων προαίρεσης
  • τον σκοπό του συστήματος διανομής και τους κύριους παράγοντες της αγοράς, συμπεριλαμβανομένων των χονδρεμπόρων και των λιανοπωλητών
  • το μείγμα μάρκετινγκ ως μέσο επικοινωνίας, τη διαδικασία επικοινωνίας και τα στοιχεία του μίγματος προώθησης και τον τρόπο επιλογής του
  • τη μετατροπή της στρατηγικής Marketing σε δραστηριότητα Marketing στον τομέα των αγροτικών προϊόντων και τροφίμων
  • την διαδικασία αξιολόγησης των αποτελεσμάτων Μάρκετινγκ που προκύπτουν στον αγροδιατροφικό κλάδο

Βιβλιογραφία

1. Perreault W (2011) BASIC MARKETING: A Marketing Strategy Planning Approach, 9th Edition. Publishers: BROKEN HILL PUBLISHERS LTD
2. Norwood B., Lusk J. (2012) Agricultural Marketing and Price Analysis. Publishers: BROKEN HILL PUBLISHERS LTD

Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
• Journal of International Food and Agribusiness Marketing
• European Review of Agricultural Economics
• Journal of Agricultural Economics
• American Journal of Agricultural Economics
• Agricultural Economics
• Australian Journal of Agricultural and Resource Economics

NEWSLETTER

Το Τμήμα Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής του Ανθρώπου - ΕΤΔΑ (Μετονομασθέν Τμήμα Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων, ΠΔ 80/27/5/13, ΦΕΚ Α119 28/5/13) προσφέρει στους φοιτητές του το επιστημονικό υπόβαθρο για την ορθολογική αντιμετώπιση επιστημονικών και τεχνολογικών θεμάτων που σχετίζονται με τον τομέα των τροφίμων.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram Μετάβαση στο περιεχόμενο