Το μάθημα αυτό αποτελεί το κύριο εισαγωγικό μάθημα στις έννοιες της Εμπορίας Αγροτικών Προϊόντων και Τροφίμων. Ασχολείται με θέματα παραδοσιακής Εμπορίας Αγροτικών Προϊόντων και Τροφίμων, αλλά λαμβάνει υπόψη τους τρόπους με τους οποίους έχει αλλάξει η διαδικασία Εμπορίας Αγροτικών Προϊόντων και Τροφίμων τις τελευταίες δεκαετίες. Επιπλέον, το μάθημα αναδεικνύει το ρόλο του Marketing στις αγορές αγροτικών προϊόντων και τροφίμων παρουσιάζοντας τις σύγχρονες τάσεις και εφαρμογές μάρκετινγκ στις αγορές αυτές.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής θα είναι σε θέση να κατανοήσει:
- τις βασικές έννοιες της Εμπορίας Αγροτικών Προϊόντων και Τροφίμων
- τη διαδικασία και τα επίπεδα σχεδιασμού της Εμπορίας των Γεωργικών Προϊόντων και Τροφίμων
- πώς γίνεται η έρευνα μάρκετινγκ
- τη σημασία της γνώσης της συμπεριφοράς των καταναλωτών
- τον καθορισμό κριτηρίων κατάτμησης της αγοράς, τους τρόπους επιλογής της αγοράς-στόχου και την τοποθέτηση του προϊόντος στο μυαλό του καταναλωτή
- τι είναι ένα προϊόν, ταξινόμηση προϊόντων, μάρκα και συσκευασία προϊόντος
- την έννοια της τιμής, της τιμής πώλησης, των στρατηγικών και τακτικών τιμολόγησης και εξωτερικών παραγόντων που επηρεάζουν την τιμή
- πώς λειτουργούν οι αγορές συμβολαίων μελλοντικής εκπλήρωσης και δικαιωμάτων προαίρεσης
- τον σκοπό του συστήματος διανομής και τους κύριους παράγοντες της αγοράς, συμπεριλαμβανομένων των χονδρεμπόρων και των λιανοπωλητών
- το μείγμα μάρκετινγκ ως μέσο επικοινωνίας, τη διαδικασία επικοινωνίας και τα στοιχεία του μίγματος προώθησης και τον τρόπο επιλογής του
- τη μετατροπή της στρατηγικής Marketing σε δραστηριότητα Marketing στον τομέα των αγροτικών προϊόντων και τροφίμων
- την διαδικασία αξιολόγησης των αποτελεσμάτων Μάρκετινγκ που προκύπτουν στον αγροδιατροφικό κλάδο