ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Τμήμα Διοίκησης Γεωργικών
Επιχειρήσεων & Συστημάτων
Εφοδιασμού

The study's purpose is to investigate the benefits of a unified digital auction process for vegetable products in Ierapetra. Such an innovation is expected to improve market competition, which in turn is expected to significantly improve producer prices.

Σκοπός της μελέτης είναι η διερεύνηση των ωφελειών από μία διαδικασία ενιαίας ψηφιακής δημοπράτησης των κηπευτικών προϊόντων στην περιοχή της Ιεράπετρας. Μία τέτοια καινοτομία αναμένεται να βελτιώσει τις συνθήκες ανταγωνισμού, κάτι που αναμένεται να επηρεάσει θετικά, σε σημαντικό βαθμό, τις τιμές παραγωγού.

Ο βασικός σκοπός του Προγράμματος ήταν να εξετάσει την ισορροπία και τη συμφιλίωση μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής στην περίπτωση των εργαζόμενων γυναικών στην Ελλάδα.

Στόχοι ερευνητικού έργου:
 Να προσφέρει μία σε βάθος περιγραφή της κατάστασης αναφορικά με το φαινόμενο σε μια αστική περιοχή της Ελλάδος.
 Να προτείνει και να δοκιμάσει μία αυστηρή μεθοδολογία.
 Να προτείνει και να δοκιμάσει ένα εννοιολογικό πλαίσιο για το υπό εξέταση φαινόμενο στο οποίο να περιλαμβάνονται παράγοντες κινδύνου και ευνοϊκοί παράγοντες για την ισορροπία προσωπικής και εργασιακής ζωής των γυναικών.
 Να δοκιμάσει ένα πρόγραμμα κατάρτισης και την αποτελεσματικότητά του για τη βελτίωση της ισορροπίας εργασιακής – προσωπικής ζωής.
 Να προσφέρει στους υπεύθυνους συστάσεις για πιθανές μεταρρυθμίσεις σχετικών πολιτικών.
 Να επιτύχει αύξηση της ικανοποίησης από την εργασία και αύξηση της ποιότητας ζωής.

Ομάδα στόχος:
Γυναίκες εργαζόμενες από διαφορετικούς τομείς και χώρους εργασίας, διαφορετικών ειδικοτήτων, ιεραρχίας και κοινωνικο-δημογραφικών χαρακτηριστικών (εκπαιδευτικό επίπεδο, κοινωνικοοικονομικό επίπεδο κ.α.).

Σκοπός του έργου Green Logistics e-Training in Cereal/Rice Sector ήταν να αναπτύξει και να υλοποιήσει ένα ευέλικτο, εξειδικευμένο και προσαρμοσμένο πρόγραμμα ηλεκτρονικής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη που δραστηριοποιούνται στην αλυσίδα εφοδιασμού στην αγρο-διατροφή με εστίαση στα δημητριακά και το ρύζι (εργαζόμενους, στελέχη, αγρότες, παραγωγούς, μεταφορείς, εταιρείες παροχής υπηρεσιών εφοδιαστικής αλυσίδας, εταιρείες αποθήκευσης, συσκευασίας και διαμεταφορείς) σε τέσσερις ευρω-μεσογειακές χώρες (Ελλάδα, Ισπανία, Πορτογαλία, Κύπρος). Το πρόγραμμα στηρίχθηκε στη διενέργεια εκτενούς ποσοτικής έρευνας για τον εντοπισμό των αναγκών εκπαίδευσης και επιμόρφωσής των εν λόγω ενδιαφερόμενων μερών, επικεντρώνοντας κυρίως στους νέους αγρότες. Με βάση την ολοκλήρωση του τριγώνου της γνώσης (τριτοβάθμια εκπαίδευση, έρευνα και επιχειρηματική κοινότητα), μια έρευνα για τις απαιτήσεις κατάρτισης που χαρτογραφεί τα υφιστάμενα προφίλ δεξιοτήτων και ικανοτήτων των εργαζομένων και στελεχών εφοδιαστικής (logisticians) σε ευθυγράμμιση με τις βέλτιστες πρακτικές που περιγράφονται από τους επαγγελματίες του τομέα των δημητριακών και του ρυζιού, θέτει τα θεμέλια για το πρόγραμμα εξ αποστάσεως κατάρτισης για την εφοδιαστική αλυσίδα. Το πρόγραμμα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης ενσωματώνει διαφορετικά επιστημονικά πεδία, όπως η πράσινη εφοδιαστική, η αειφόρος ανάπτυξη, η γεωργία ακριβείας και η βιολογική γεωργία, αναγνωρίζοντας την πολιτιστική ποικιλομορφία στις χώρες-στόχους. Επιπλέον, προτείνεται ένα πλαίσιο προσόντων για τον τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας σιτηρών.

Ιστοσελίδα: http://green-logistics.aua.gr/wp/?page_id=2

Research Funding Program: Erasmus+, KA2 - Cooperation for Innovation and the Exchange of Good Practices, Strategic Partnerships for vocational education and training, (2015-1-EL01-KA202-014015), Συντονιστής: ΤΕΙΣΤΕ (Greece),

ΑΚΡΩΝΥΜΙΟ: SmartBIC, ΚΩΔ. ΟΠΣ: 5047106, στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία» με άξονα προτεραιότητας: 03 «Ανάπτυξη μηχανισμών στήριξης της επιχειρηματικότητας», ο οποίος συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ), με τίτλο «Υποστήριξη της Περιφερειακής Αριστείας».

Επιστημονικός Υπεύθυνος έργου: καθηγητής Σπυρίδων Κίντζιος, Πρύτανης ΓΠΑ

Το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, δημιούργει Κόμβο Καινοτομίας στην Ευφυή Γεωργία και την Κυκλική Βιοοικονομία σε εγκαταστάσεις του στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας. Στόχος του έργου SmartBIC είναι η δημιουργία μιας βιώσιμης ερευνητικής υποδομής που θα παρέχει μια ολοκληρωμένη σειρά υπηρεσιών που θα ενδυναμώσουν την έρευνα για την παραγωγή των Αγροδιατροφικών Προϊόντων της περιοχής.  

Στόχος η δημιουργία μιας σύγχρονης ερευνητικής υποδομής στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας στοχευμένη στις τεχνολογίες και συστήματα ευφυούς αγροτικής παραγωγής και κυκλικής βιοοικονομίας. Η προτεινόμενη ερευνητική υποδομή θα επεκτείνει, θα συνδυάζει και θα δικτυώνει τη βασική ερευνητική υποδομή που έχει το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών στην Κωπαϊδα (Αλίαρτο)και με νέες υποδομές στα νέα τμήματα σε Θήβα και Άμφισσα.

Η ερευνητική ομάδα της Θήβας (Τμήμα ΔΙΓΕΣΕ) ανέλαβε την υλοποίηση του μεγαλύτερου μέρους του ΠΕ4: Αειφόρες εφοδιαστικές αλυσίδες & Καινοτομικές Επιχειρηματικές Πρακτικές/Λύσεις (Sustainable Supply Chains & Innovative business practices/solutions) στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας
Στόχοι/ Επιδιωκόμενα αποτελέσματα:
-Δημιουργία ερευνητικής υποδομής σχεδιασμού και μοντελοποίησης ροών και διαδικασιών εφοδιαστικής Αλυσίδας, προσομοίωσης και λήψης αποφάσεων προγραμματισμού και διαχείρισης εφοδιαστικής Αλυσίδας

-Δημιουργία ερευνητικής υποδομής για σύγχρονες εφαρμογές Διαχείρισης Επιχειρησιακών Πόρων (Enterprise Resources Planning), με έμφαση σε ΜμΕ στον αγροδιατροφικό κλάδο,

- Ανάλυση βιωσιμότητας, αποτύπωση περιβαλλοντικού αποτυπώματος & σχεδιασμός εφοδιαστικών αλυσίδων στο πλαίσιο της κυκλικής οικονομίας (sustainable supply chains and cycle economy) με έμφαση στην αγροδιατροφή

- Ανάπτυξη καινοτομίας, επιχειρηματικότητας & ψηφιακού μάρκετινγκ με την εφαρμογή μοντέλων με
έμφαση στην αγροδιατροφή αναδεικνύοντας την πολιτιστική και τουριστική ταυτότητα της περιοχής

- Βελτίωση της εμπειρίας τουριστικών επισκεπτών με τη σύνδεση της αγροδιατροφής με τον κλάδο του πολιτισμού, μέσω ολοκληρωμένων συστημάτων επαυξημένης πραγματικότητας και προσομοίωσης

- Βελτίωση της ποιότητας ζωής, και της ισορροπίας εργασιακής και προσωπικής ζωής, προάγοντας τη διαφορετικότητα και την ισότητα μεταξύ των δύο φύλων στον αγροδιατροφικό τομέα, αναδεικνύοντας την πολιτιστική ταυτότητα.

Επικεφαλής Ερευνητικής Ομάδας Θήβας: καθηγητής Π. Τριβέλλας

website: https://www.smartbic.org/

ΚΩΔΙΚΟΣ: ΚΩΔ. Τ1ΕΔΚ-04743,

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: «ΕΡΕΥΝΩ-ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ-ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ» «ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ» (ΕΠΑνΕΚ) Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανταγωνιστικότητα Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία (ΕΥΔ ΕΠΑνΕΚ).

Η αύξηση του ανταγωνισμού στο χώρο των αεροπορικών μεταφορών που προέκυψε ως αποτέλεσμα της πλήρους απελευθέρωσής τους από τον κρατικό παρεμβατισμό, έθεσε στο περιθώριο τους εμπορικά μη ελκυστικούς προορισμούς (π.χ απομακρυσμένα νησιά), παρά την κοινωνική και γεωπολιτική τους σημασία. Αναγνωρίζοντας τη σπουδαιότητα αποφυγής του κοινωνικού αποκλεισμού τους που δημιουργεί η απουσία αεροπορικής σύνδεσης, η Ευρωπαϊκή Ένωση, εξέδωσε τον Κανονισμό 1008/2008, με τον οποίο θεσμοθετείται η υποχρέωση παροχής δημόσιας υπηρεσίας (Public Service Obligation, PSO), δηλαδή η δυνατότητα επιδότησης ή προσφοράς προνομίων αποκλειστικής εκμετάλλευσης σε αερομεταφορείς για την κάλυψη αερογραμμών που δεν παρουσιάζουν εμπορικό κέρδος, αλλά η διατήρησή τους είναι σημαντική για την τοπική οικονομική ανάπτυξη ή για κοινωνικούς ή πολιτικούς σκοπούς. Στην Ελλάδα σήμερα λειτουργούν συνολικά 28 γραμμές παροχής δημόσιας υπηρεσίας ("άγονες" γραμμές, PSO), 26 από τις οποίες αφορούν στη σύνδεση νησιωτικών περιοχών, είτε μεταξύ τους, είτε με μεγάλα αστικά κέντρα. Η ανάθεση της εκμετάλλευσης των ελληνικών PSO έχει ανατεθεί, κατόπιν διαγωνισμού από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), σε εγχώριες αεροπορικές εταιρείες. Τα προγράμματα πτήσεων καθορίζονται από τις ίδιες τις εταιρείες με βάση 3 κλασικά κριτήρια: fleet assignment, aircraft maintenance routing και crew scheduling. Τα προγράμματα αυτά φαίνεται σε ένα βαθμό να μην λαμβάνουν πλήρως υπόψη τους τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας και τα προγράμματα άλλων αεροπορικών ή ναυτιλιακών εταιρειών που εξυπηρετούν τον ίδιο προορισμό. Έτσι, προκύπτουν αλληλοεπικαλύψεις και καθυστερήσεις, όπως έχει διαπιστωθεί στη βιβλιογραφία. Ανακύπτει επομένως επιτακτική η ανάγκη ανασχεδιασμού των προγραμμάτων πτήσεων των εμπλεκόμενων εταιρειών και η δημιουργία "integrated synchromodal transport systems".

Σκοπός του ερευνητικού έργου είναι ο σχεδιασμός ενός μοντέλου βελτιστοποίησης της επιβατικής ροής στο υφιστάμενο δίκτυο των αεροπορικών γραμμών PSO που συνδέουν τα ελληνικά νησιά, το οποίο θα εξισορροπεί τις απαιτήσεις και τους περιορισμούς των κυριότερων εμπλεκομένων μερών (επιβάτες, αεροπορικές εταιρείες, αεροδρόμια, τοπικές κοινωνίες, ρυθμιστικές αρχές), έχοντας ως γνώμονα την διευκόλυνση της αεροπορικής ροής και την αύξηση της συνοχής του δικτύου των νησιωτικών άγονων γραμμών. Για την επίλυση του προβλήματος βελτιστοποίησης δημιουργήθηκε ένας καινοτόμος και αποτελεσματικός αλγόριθμος, βασισμένος στον αλγόριθμο αποσύνθεσης Benders, εισάγοντας επιπλέον και μια παραλλαγή του προβλήματος Magnanti-Wong. Επιπλέον, έλαβε χώρα ανάλυση ευαισθησίας για τη μελέτη της επίδρασης μιας μεταβλητής στα αποτελέσματα βελτιστοποίησης. Τελικό παραδοτέο του έργου είναι ένα ολοκληρωμένο σύστημα λήψης αποφάσεων που προβλέπει τις ανάγκες των αεροπορικών υπηρεσιών PSO στα ελληνικά νησιά και προτείνει βελτιστοποίηση των παρεχόμενων υπηρεσιών, λαμβάνοντας υπόψη τους κυριότερους εμπλεκομένους (stakeholders). O αλγόριθμος βελτιστοποίησης που δημιουργήθηκε μπορεί να αξιοποιηθεί από άλλες αεροπορικές εταιρείες για καλύτερη διαχείριση του δικτύου τους, όπως και από κεντρικούς κυβερνητικού φορείς άλλων χωρών για καλύτερο σχεδιασμό του δικτύου άγονων γραμμών που υπάρχει σε όλη την Ευρώπη. Η υλοποίηση του προτεινόμενου έργου αναμένεται να έχει πολλαπλά οφέλη, τόσο τις τοπικές κοινωνίες των ελληνικών νησιών της άγονης γραμμής (βελτίωση της συνδεσιμότητάς τους με τα αστικά κέντρα), όσο και για τις αεροπορικές εταιρείες (καλύτερη διαχείριση της ζήτησης, αύξηση της παραγωγικότητας από τη δημιουργία οικονομιών κλίμακας και δικτύου) και για τις εθνικές ρυθμιστικές αρχές (αύξηση της προσβασιμότητας και της εδαφικής συνοχής του Ελλαδικού χώρου).

Στα αποτελέσματα του έργου περιλαμβάνεται δίπλωμα ευρεσιτεχνίας (ΟΒΙ αρ.ευρ. 1010524/10-8-2023) με τίτλο: «Ολοκληρωμένο Σύστημα Λήψης Αποφάσεων του δικτύου αεροπορικών άγονων γραμμών (PSO): IANOS_DSS».). Η συγκεκριμένη εφεύρεση αφορά μια μεθοδολογία εξαγωγής πτητικών προγραμμάτων αεροπορικών εταιρειών που εκτελούν πτήσεις «άγονων γραμμών», δηλαδή αεροπορικών γραμμών, στις οποίες έχουν υποβληθεί υποχρεώσεις παροχής δημόσιας υπηρεσίας (Public Service Obligations (PSO)), με τρόπο ώστε να επιτυγχάνεται η βελτιστοποίηση του δικτύου PSO που εξυπηρετεί η εκάστοτε αεροπορική εταιρεία.

Website: https://ianos.upatras.gr/homegr/

Υλοποιήθηκε στο πλαίσιο της Δράσης ΕΡΕΥΝΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ - ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ και συγχρηματοδοτήθηκε από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) της Ευρωπαϊκής Ένωσης και εθνικούς πόρους μέσω του Ε.Π. Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα & Καινοτομία (ΕΠΑνΕΚ) (κωδικός έργου: T1ΕΔΚ-02266)

ΑΚΡΩΝΥΜΙΟ: Έξυπνη παράδοση (Smart Delivery)

ΚΩΔ. Τ1ΕΔΚ-02266, στο πλαίσιο του προγράμματος «ΕΡΕΥΝΩ-ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ-ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ» «ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ» (ΕΠΑνΕΚ) Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανταγωνιστικότητα Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία (ΕΥΔ ΕΠΑνΕΚ).

Το ερευνητικό έργο στοχεύει στην ανάπτυξη ενός συστήματος βελτιστοποίησης των ευφυών δικτύων εφοδιαστικής που είναι ικανό να παρέχει τον βέλτιστο σχεδιασμό με όρους αρχιτεκτονικής ενός δικτύου εφοδιαστικής, τον αριθμό και τη δυνατότητα των κέντρων εφοδιαστικής και των αντίστοιχων ενδιάμεσων σταθμών του μεταφορικού δικτύου. Στόχος είναι η βέλτιστη δρομολόγηση με σκοπό την ελαχιστοποίηση του κόστους διανομής, την έγκαιρη παράδοση και τη μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα.

Το έργο ταξινομείται στη βιομηχανική έρευνα σε ένα αντικείμενο το οποίο δεν έχει αναπτυχθεί επιστημονικά επαρκώς και αυτό αφορά σε βελτιστοποίηση δρομολόγησης μέσω αλγορίθμων νευρωνικών δικτύων με τη μέθοδο της τροποποιημένης συνάρτησης (μετασχηματισμού). Έτσι, αναπτύσσεται ένα σύστημα το οποίο έχει την δυνατότητα μηχανικής μάθησης και άμεσης εφαρμογής σε όλα τα συστήματα εφοδιαστικής είτε αυτά αφορούν υπηρεσίες εφοδιαστικής 3PL, είτε αυτά αφορούν μεταφορές και παραδόσεις. Η εφαρμογή του οδηγεί σε μείωση χρόνου παραδόσεων και παραλαβών όπως και σε μειωμένο κόστος υπηρεσίας και αντίστοιχα περιορισμό του περιβαλλοντικού αποτυπώματος.

Επίσης, δύναται να εφαρμοστεί σε πληθώρα επιχειρήσεων μετά από παραμετροποίηση ακόμη και σε αστικές μεταφορές, ενώ οι μελλοντικές του χρήσεις με τα αυτόνομα οχήματα και τις παραδόσεις drones είναι προφανείς.

Ειδικότερα, ο στόχος του Έργου είναι η πραγματοποίηση έρευνας αρχικά στην αγορά της διανομής σε αστικό περιβάλλον και την αποτύπωση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο πεδίο. Παράλληλα πραγματοποιήθηκε έρευνα για την αξιοποίηση αλγορίθμων δρομολόγησης και την αξιοποίησή τους βάσει της ιδέας του Hopfield algorithm. Από τις προαναφερθείσες δράσεις έρευνας δημιουργήθηκε ένας νέος δυναμικός αλγόριθμος, ο οποίος αξιοποιεί μηχανική μάθηση, προκειμένου να υποστηρίξει τις επιχειρήσεις στις διεργασίες που πραγματοποιούν καθημερινά.

Η καινοτομία του Έργου εντοπίζεται σε ένα αλγόριθμο ο οποίος δύναται να αξιοποιηθεί σε πλήθος εφαρμογών και δραστηριότητες διανομής από στόλο οχημάτων, λαμβάνοντας υπόψη τάσεις χρονικές, χωρικές αλλά και τα χαρακτηριστικά του πελάτη, του διανομέα ή του οχήματος.

Το αποτέλεσμα του Έργου αναμένεται να είναι μια πλατφόρμα διαχείρισης παραγγελιών και ομαδοποίησης τους προς διανομή. Η πλατφόρμα βασίζεται σε υποδομές και υπηρεσίες υπολογισμού νέφους, ενώ θα προσφέρεται διεθνώς για την μεγιστοποίηση του οφέλους που θα προκύψει από το Έργο.

website: https://www.smart-delivery.gr/

Υλοποιήθηκε στο πλαίσιο της Δράσης ΕΡΕΥΝΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ - ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ και συγχρηματοδοτήθηκε από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) της Ευρωπαϊκής Ένωσης και εθνικούς πόρους μέσω του Ε.Π. Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα & Καινοτομία (ΕΠΑνΕΚ) (κωδικός έργου: T1ΕΔΚ-02266)

Το έργο AgroPro φιλοδοξεί να προσφέρει στους επαγγελματίες της γεωργίας εξοικείωση με τη διαθέσιμη αερομεταφερόμενη τεχνολογία και το λογισμικό, καθώς και με τη διεθνή νομοθεσία και τους κανονισμούς για τα UAV. Επίσης, στοχεύει στη γνωριμία με το σχεδιασμό αποστολών και τα διαθέσιμα εργαλεία ανοικτού κώδικα και εμπορικά εργαλεία.

Website: https://agropro-drone.eu/

Ο στόχος του έργου STEPS ήταν να αναπτύξει και να υλοποιήσει ένα σύγχρονο πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών σχετικά με τα «Αειφόρα Συστήματα Παραγωγής Τροφίμων» συμβατό με της συνθήκη της Μπολόνια. Ο γενικός στόχος είναι να παρασχεθεί το υπόβαθρο και να υποστηριχθεί ο σχεδιασμός του προγράμματος STEPS προκειμένου να ανταποκριθεί στις ανάγκες και προσδοκίες της αγοράς εργασίας και της κοινωνίας.

Website: http://steps-project.eu/

NEWSLETTER

Το Τμήμα δημιουργήθηκε το 2019 (άρθρο 20, Ν. 4589/2019) και αποτελεί μετεξέλιξη του Τμήματος Διοίκησης Συστημάτων Εφοδιασμού (Δ.Σ.Ε.). Στεγάζεται σε κτίριο 770 τ.μ. εντός οικοπέδου συνολικής επιφάνειας 8.000 τ.μ. σε εγκαταστάσεις με εκτεταμένους ερευνητικούς και διδακτικούς χώρους.
ΚορμούΔ.Γ.Ε.Δ.Σ.Ε.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram Μετάβαση στο περιεχόμενο