2. Η συμβολή της επικοινωνίας στη σύγχρονη διοίκηση, στη διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού και στην ανάπτυξη της στρατηγικής των οργανισμών.
3. Η επικοινωνία ως μέσο διαχείρισης αλλαγών και διαχείρισης κρίσεων – Ο ρόλος της στο μάρκετινγκ και στη διαχείριση της πολυπολιτισμικότητας.
4. Ο ρόλος των διαπραγματεύσεων στο σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον- διαδικασίες διαπραγμάτευσης.
5. Η επικοινωνία στις διαπραγματεύσεις & Διεθνείς διαπραγματεύσεις.
6. Σύγχρονη ψηφιακή επικοινωνία. – τεχνικές & εργαλεία.
7. Δημιουργία εταιρικών παρουσιάσεων – Μέρος 1
8. Δημιουργία εταιρικών παρουσιάσεων – Μέρος 2
9. Διατύπωση καινοτόμας επιχειρηματικής ιδέας.
10. Σύνταξη βιογραφικού σημειώματος και συνεντεύξεις επιλογής ανθρώπινου δυναμικού.
11. Διαμόρφωση αιτήσεων – Απαντήσεις σε αιτήματα πελατών και επικοινωνία – Συνήθεις επιχειρηματικές συναλλαγές.
12. Σύνταξη επιχειρησιακών εντύπων – Στοιχεία παρουσιάσεων – Καλές και κακές πρακτικές.
13. Επικοινωνία μέσω διαδικτύου – Ο ρόλος των ηλεκτρονικών μηνυμάτων – Καλές και κακές πρακτικές.
Θα χρησιμοποιηθεί συνδυασμός διδακτικών και μαθησιακών μεθόδων με στόχο την ενεργή συμμετοχή των φοιτητών και την πρακτική εφαρμογή των υπό εξέταση θεματικών ενοτήτων: διαλέξεις με τη χρήση οπτικοακουστικών μέσων, ανάλυση και συζήτηση μελετών περίπτωσης σε πραγματικά επιχειρησιακά ζητήματα, βιωματικές (ομαδικές) ασκήσεις, καθώς και προβολή σχετικών video.
Επίσης, οι φοιτητές/τριες θα εκπονήσουν ατομική ή ομαδική εργασία. Επιπλέον, στο eclass αναρτώνται σε ηλεκτρονική μορφή άρθρα, οπτικοακουστικό υλικό διαλέξεων, διαδικτυακές διευθύνσεις, χρήσιμες πληροφορίες, μελέτες περίπτωσης και ασκήσεις για την εξάσκηση των φοιτητών/τριών.
Μαθησιακά Αποτελέσματα:
Σκοπός του μαθήματος είναι:
Στόχος αυτού του μαθήματος να εφοδιάσει τους φοιτητές με τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες σχετικά με τις αρχές, τις τεχνικές και τα εργαλεία της επιχειρηματικής επικοινωνίας και των διαπραγματεύσεων.
Μέσα από τη θεωρητική κατανόηση και την πρακτική εφαρμογή, οι φοιτητές θα μάθουν πώς να επικοινωνούν αποτελεσματικά σε επαγγελματικά περιβάλλοντα, να διαχειρίζονται αλλαγές και κρίσεις, να διαπραγματεύονται στρατηγικά σε διεθνές και τοπικό επίπεδο, και να χρησιμοποιούν σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία επικοινωνίας.
Επιπλέον, το μάθημα στοχεύει στην ανάπτυξη ικανοτήτων που σχετίζονται με τη δημιουργία εταιρικών παρουσιάσεων, τη σύνταξη επιχειρησιακών εντύπων, καθώς και τη διατύπωση καινοτόμων επιχειρηματικών ιδεών.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:
Ελληνική
• Ασπρίδης Μ. Γιώργος, Ρωσσίδης Φ. Ιωάννης, Τσέλιος Δημήτρης (2018) Επιχειρησιακές επικοινωνίες: Θεωρητική και πρακτική προσέγγιση. 1η έκδοση. Εκδόσεις Κριτική.
• Ζαίρης Γ. Αντώνης, Λεμονάκης Χρήστος, Παναγιωτάκης Κωνσταντίνος, Σταμάτης Γιώργος (2021) Διοίκηση επιχειρησιακής επικοινωνίας και μάρκετινγκ: Η σύγχρονη θεώρηση: Ψηφιακό μάρκετινγκ. 1η έκδοση. Εκδόσεις Κριτική.
• Lempereur Alain, Colson Aurelien (2017) Διαπραγματεύσεις: Σύγχρονες απόψεις και πρακτική. Εκδόσεις Rosili.
• Demarr J. Beverly, De Janasz C. Suzanne (2017) Διαπραγματεύσεις και επίλυση διαφορών. Εκδόσεις Τζιόλα.
Ξενόγλωσση
• Guffey, Mary Ellen, Loewy Dana (2017) Business Communication: Process & Product, 9th Edition, Cengage Learning.
• Saunders David, Barry Bruce (2023) ISE Negotiation. McGraw-Hill Education.
• Cornelissen Joep (2020) Corporate Communication. Sage Publication Ltd.
Συναφή επιστημονικά περιοδικά
• International Journal of Business Communication.
• Journal of Business & Industrial Marketing.
• Journal of Strategic Contracting and Negotiation.