Σκοπός του μαθήματος είναι :
• Να εισάγει τους φοιτητές σε μία φιλοσοφία του σύγχρονου μάνατζμεντ, η οποία στηριζόμενη στην ικανοποίηση των αναγκών του πελάτη επιδιώκει την επίτευξη του συγκριτικού πλεονεκτήματος στο επιχειρησιακό περιβάλλον.
• Να ενθαρρύνει την κατανόηση των αρχών και πρακτικών για τη συνεχή βελτίωση ποιότητας των παρερχομένων προϊόντων / υπηρεσιών και μείωσης του κόστους.
• Να παρουσιάσει τις βασικές μεθόδους και τεχνικές ποιότητας που χρησιμοποιούνται από τις επιχειρήσεις με τη συμμετοχή όλων των εργαζομένων στην ανάπτυξη της φιλοσοφίας ολικής ποιότητας
• Να εκπαιδεύσει τους φοιτητές στην χρήση των εργαλείων ανάπτυξης ομάδων, διαχείρισης και ελέγχου της ποιότητας.
• Να αναδείξει την διεπιστημονική περιοχή της διοίκησης ολικής ποιότητας,
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:
• Κατανοήσει την έννοια της φιλοσοφίας ολικής ποιότητας και την ανάγκη εφαρμογής της στο σύγχρονο περιβάλλον
• Κατανοήσει τις διαφορές της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας από τη κλασσική προσέγγιση της διοίκησης των επιχειρήσεων
• Αντιληφθεί την έννοια της φιλοσοφίας ολικής ποιότητας όπως χρησιμοποιείται από την βιομηχανία και τους παρόχους υπηρεσιών
• Κατανοήσει τις απαιτήσεις, λειτουργίες και προϋποθέσεις εφαρμογής των κύριων αρχών της ολικής ποιότητας
• Υιοθετεί και προσαρμόζει ένα πλαίσιο διαχείρισης της ολικής ποιότητας με συμμετοχικές διαδικασίες και κύκλους ποιότητας για την επίλυση συγκεκριμένων επιχειρησιακών προβλημάτων
• Συνθέσει μια εργαλειοθήκη για την διαχείριση της ποιότητας και να επιλέγει την κατάλληλη τεχνική προκειμένου να λαμβάνει αποφάσεις που θα οδηγήσουν στην βελτίωση της ποιότητας προϊόντων / υπηρεσιών και την ανάπτυξη της καινοτομίας
• Επιλέγει τους κατάλληλους ποιοτικούς και ποσοτικούς τρόπους μέτρησης της ποιότητας σε σύνθετα επιχειρησιακά περιβάλλοντα
• Διακρίνει τους διοικητικούς / επιχειρησιακούς παράγοντες που επηρεάζουν την κουλτούρα ποιότητας
• Προσδιορίζει τις εσωτερικές και εξωτερικές μεθόδους ελέγχου των μονάδων της επιχείρησης Προτείνει την εφαρμογή κατάλληλων προγραμμάτων ποιότητας – πιστοποίησης
• Διακρίνει τους διοικητικούς / επιχειρησιακούς παράγοντες που επηρεάζουν την εφαρμογή της φιλοσοφίας ολικής ποιότητας
• Εντοπίζει πιθανά προβλήματα στην οργάνωση επιμέρους τμημάτων της επιχείρησης που λειτουργούν σε αντίθεση με την προκαθορισμένη διοικητική πολιτική.
• Διαπιστώνει την αποτελεσματικότητα ή μη της εσωτερικής οργάνωσης των τμημάτων, την ύπαρξη ατασθαλιών, απάτης, αδυναμιών στην λειτουργία φυσικών και ανθρώπινων συστημάτων.