Σκοπός του μαθήματος είναι :
Η διαδικασία λήψεως αποφάσεων των οικονομικών μονάδων: καταναλωτών και επιχειρήσεων. Μεταξύ άλλων, εξετάζονται η κατανομή των πόρων και η διανομή του εισοδήματος μεταξύ των οικονομικών μονάδων.
Από την πλευρά των καταναλωτών, εξετάζεται ποια προϊόντα θα επιλέξουν να καταναλώσουν, σε ποιες ποσότητες και πώς τελικά προκύπτει η καμπύλη ζήτησης. Από την πλευρά των επιχειρήσεων, εξετάζεται ποια ποσότητα προϊόντος θα προσφέρουν για κάθε τιμή και πώς προκύπτει η καμπύλη προσφοράς. Οι δυο πλευρές μέσω του μηχανισμού της αγοράς ανταλλάσσουν αγαθά και υπηρεσίες με χρήμα, που σε συνθήκες τέλειου ανταγωνισμού διαμορφώνονται η τιμή και η ποσότητα ισορροπίας.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:
• κατανοεί τον τρόπο μεθοδολογικής προσέγγισης των φαινομένων του συγκεκριμένου κλάδου των οικονομικών, το θεωρητικό πλαίσιο των νόμων προσφοράς και ζήτησης, τη θεωρητική και πρακτικής διάσταση της αυτόματης ισορροπίας των αγορών και της αστάθειάς τους
• αναλύει τις ‘ορθολογικές’ επιλογές του καταναλωτή ο οποίος στοχεύει στη μεγιστοποίηση της χρησιμότητάς του
• αναλύει τις επιλογές των επιχειρήσεων κατά την παραγωγικής διαδικασία προσδιορίζοντας τις μεθόδους με τις οποίες μεγιστοποιούνται τα κέρδη τους
• προσεγγίζει και να αναλύει τη διάρθρωση των αγορών και του ανταγωνιστικού πλαισίου