ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Τμήμα Διοίκησης Γεωργικών
Επιχειρήσεων & Συστημάτων
Εφοδιασμού

3615 - Διδακτική- Γεωργική Εκπαίδευση

Περιεχόμενο Μαθήματος

i. Εκπαίδευση – Γεωργική εκπαίδευση: Έννοιες, αρχές, σκοπός & αντικείμενα (γενική εκπαίδευση/ τεχνική-επαγγελματική εκπαίδευση/ κατάρτιση)

ii. Εξέλιξη της γεωργικής εκπαίδευσης α) στην Ελλάδα και β) στα κράτη-μέλη της ΕΕ

iii. Ανάλυση επαγγελματικών αναγκών – ανάλυση επαγγέλματος

iv. Διδασκαλία και Μάθηση: Εννοιολογική οριοθέτηση των διαδικασιών, χαρακτηριστικά γνωρίσματά τους, σχέσεις και διαφοροποιήσεις τους, βασικές αρχές και θεωρίες της διδασκαλίας και της μάθησης

v. Σκοποθεσία και στοχοθεσία στην εκπαίδευση: Βασικοί παράγοντες διαμόρφωσης των σκοπών και των στόχων της εκπαίδευσης, διδακτικοί στόχοι (διατύπωση, ταξινομίες, χρησιμότητα).

vi. Οργάνωση και διεξαγωγή της διδακτικής πράξης: μεθοδολογικές αρχές (εκπ. ψυχολογία) και στρατηγικές διδασκαλίας, μορφές διδασκαλίας.

vii. Σύγχρονα μοντέλα διδασκαλίας: διδακτικά μοντέλα ενεργητικής, παραληπτικής, εξατομικευμένης, συνεργατικής-συμμετοχικής μάθησης, διδακτικά μοντέλα που αναπτύσσουν την κριτική και δημιουργική σκέψη των μαθητών και τις μεταγνωστικές δεξιότητές τους.

viii. Ο σχεδιασμός της διδασκαλίας: Σημασία και προϋποθέσεις του σχεδίου διδασκαλίας, το σχέδιο διδασκαλίας μιας διδακτικής ώρας

ix. Η αξιολόγηση στην εκπαίδευση: Ορισμός και σημασία της αξιολόγησης, αξιολόγηση της επίδοσης του μαθητή (κριτήρια - τα αντικειμενικά και τα υποκειμενικά τεστ), αξιολόγηση προγράμματος σπουδών

x. Παρουσιάσεις ομαδικών εργασιών φοιτητών/τριών

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Σκοπός του μαθήματος είναι : 

Γενικές Ικανότητες
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη Εργασία
- Ομαδική Εργασία
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και την πολυπολιτισμικότητα
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψη

Βιβλιογραφία

Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

Ελληνική

ΕΥΔΟΞΟΣ Παπαδάκη-Κλαυδιανού, Α. (2009) Γεωργική Εκπαίδευση, Εκδ. Γράφημα, Θεσ/νικη (κωδ. 7695)

Κιούσης, Γ. (2018) Διδακτική γεωργικών επιστημών, Αθήνα, Έμβρυο (κωδ. 86199314)

ΛΟΙΠΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Δερβίσης, Σ. (1998) Οι μαθητές μιας τάξης ως κοινωνική ομάδα και η ομαδοκεντρική διδασκαλία, Αθήνα, Gutenberg

Κατερέλος, Γ. (1999) Θεωρία και πράξη στην εκπαιδευτική σχέση: Κοινωνιοψυχολογική δυναμική της εκπαιδευτικής πρακτικής, Αθήνα, Ελληνικά Γράμματα.

Καψάλης, Α. και Νήμα, Ε. (2015) Σύγχρονη διδακτική, Κυριακίδης, Αθήνα

Κοσσυβάκη, Φ. (1998) Κριτική επικοινωνιακή διδασκαλία: Κριτική προσέγγιση της διδακτικής πράξης, Αθήνα, Gutenberg<p. Ματσαγγούρας, Η. (1995) Η εξέλιξη της διδακτικής: Επιστημολογική θεώρηση, Αθήνα, Gutenberg

Ματσαγγούρας, Η. (1998) Θεωρία και πράξη της διδασκαλίας: Θεωρία της διδασκαλίας (Η προσωπική θεωρία ως πλαίσιο στοχαστικο-κριτικής ανάλυσης), Αθήνα, Gutenberg

Ματσαγγούρας, Η. (1999) Θεωρία και πράξη της διδασκαλίας: Η σχολική τάξη (χώρος, ομάδα, πειθαρχία, μέθοδος), Αθήνα: Εκδ. Γρηγόρη

Ματσαγγούρας, Η. (2008) Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση, Αθήνα: Εκδ. Γρηγόρη

Ματσαγγούρας, Η. (2009) Εισαγωγή στις επιστήμες της παιδαγωγικής: Εναλλακτικές προσεγγίσεις, διδακτικές προεκτάσεις, Αθήνα, Gutenberg.

Ματσαγγούρας, Η. (2012) Η διαθεματικότητα στη σχολική γνώση, Αθήνα: Εκδ. Γρηγόρη

Πετρουλάκης, Ν. (1992) Προγράμματα, εκπαιδευτικοί στόχοι, μεθοδολογία, Αθήνα: Εκδ. Γρηγόρη

Πηγιάκη, Π. (2003) Προετοιμασία, σχεδιασμός και αξιολόγηση της διδασκαλίας: Διδακτική μεθοδολογία, Αθήνα: Εκδ. Γρηγόρη

Τριλιανός, Θ. (1991 και 1992) Μεθοδολογία της διδασκαλίας (Ι και ΙΙ), Αθήνα, Αφοι Τολίδη

5 Ώρες Εβδομαδιαίως
 5 Διδακτικές Μονάδες
Κατεύθυνση:  

NEWSLETTER

Το Τμήμα δημιουργήθηκε το 2019 (άρθρο 20, Ν. 4589/2019) και αποτελεί μετεξέλιξη του Τμήματος Διοίκησης Συστημάτων Εφοδιασμού (Δ.Σ.Ε.). Στεγάζεται σε κτίριο 770 τ.μ. εντός οικοπέδου συνολικής επιφάνειας 8.000 τ.μ. σε εγκαταστάσεις με εκτεταμένους ερευνητικούς και διδακτικούς χώρους.
ΚορμούΔ.Γ.Ε.Δ.Σ.Ε.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram Μετάβαση στο περιεχόμενο