Θα χρησιμοποιηθεί συνδυασμός διδακτικών και μαθησιακών μεθόδων με στόχο την ενεργή συμμετοχή των φοιτητών/τριών και την πρακτική εφαρμογή των υπό εξέταση θεματικών ενοτήτων: διαλέξεις με τη χρήση οπτικοακουστικών μέσων, ανάλυση και συζήτηση μελετών περίπτωσης σε πραγματικά επιχειρησιακά ζητήματα, βιωματικές (ομαδικές) ασκήσεις, καθώς και προβολή σχετικών video. Επίσης, οι φοιτητές/τριες θα εκπονήσουν ατομική ή ομαδική εργασία.
Επιπλέον, στο eclass αναρτώνται σε ηλεκτρονική μορφή άρθρα, οπτικοακουστικό υλικό διαλέξεων, διαδικτυακές διευθύνσεις, χρήσιμες πληροφορίες, μελέτες περίπτωσης και ασκήσεις για την εξάσκηση των φοιτητών/τριών
Σκοπός του μαθήματος είναι να:
• εξετάσει την έννοια της αειφορίας και πώς αυτή επηρεάζει τον σχεδιασμό και τη λειτουργία εφοδιαστικών αλυσίδων.
• εξετάσει τους τρεις πυλώνες της αειφορίας (οικονομικός, κοινωνικός, περιβαλλοντικός), τα συστήματα, τις μεθόδους και τα εργαλεία που υποστηρίζουν τις σχετικές διαδικασίες λήψης αποφάσεων.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:
• περιγράφει τις βασικές έννοιες της αειφορίας.
• εξηγεί τη σημασία της αειφορίας στο σύγχρονο επιχειρησιακό περιβάλλον.
• εξηγεί τον ρόλο των εμπλεκομένων μερών.
• εξετάζει εναλλακτικά σενάρια εφοδιαστικών αλυσίδων που συνυπολογίζουν οικονομικά, κοινωνικά και περιβαλλοντικά κριτήρια.
• αξιολογεί την απόδοση των εφοδιαστικών αλυσίδων ως προς τις επιμέρους διαστάσεις της αειφορίας.
Ελληνική
• Ajith, S. (2021). Διαχείριση Περιβάλλοντος. Θεσσαλονίκη: Τζιόλα
• Αχίλλας, Χ., Μπόχτης, Δ., Αηδόνης, Δ. & Φωλίνας, Δ. (2020). Αειφόρες εφοδιαστικές αλυσίδες. Αθήνα: Κριτική.
• Καρβούνης, Σ. & Γεωργακέλλος, Δ. (2016). Διαχείριση του Περιβάλλοντος. Αθήνα: Βαρβαρήγου. .
Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
• Journal of Cleaner Production
• Journal of Sustainable Development
• Sustainability
Σημειώσεις Διδάσκουσας/Διδάσκοντα