Tourism management
- Management as a science
- The business environment (analysis of internal and external environment)
- Basic functions of management (planning, design, decision-making, organisation, etc.)
- Destination management
- Elements of attractiveness and competitiveness of a destination
- Development of partnerships for the management of tourist destinations
- The role of DMMOs
Tourism marketing
- Basic Principles and Concepts of Tourism Marketing
- Tourist behaviour
- Tourism Marketing Research (marketing plan) and Modern Trends
- Tourism Market Segmentation
- Market Positioning
- Destination Management and Marketing
- Modern trends in the design of a tourist accommodation and tourist facilities
- Creating value to customers: Providing Digital Products and Services
- Multi-channel distribution and sales - The new intermediaries in the digital environment
- Communication - promotion in the digital environment: advertising and sales promotion
• Alan Fyall, Patrick Legohérel, Isabelle Frochot, Youcheng Wang (2022) Μάρκετινγκ Τουρισμού και Φιλοξενίας, Rosili , Αθήνα
• Βασιλειάδης Χ. (2017) Η Διαχείριση και το Μάρκετινγκ των Τουριστικών Προορισμών, Καραγιώργος, Θεσσαλονίκη
• Χρήστου, Ε. (2019), Έρευνα Τουριστικής Αγοράς, Αθήνα: Νικητόπουλος Ε & ΣΙΑ ΕΕ
• Kotler, P.T., Bowen, J.T., Makens, J.C., Baloglu S. (2019), Μάρκετινγκ Τουρισμού και Φιλοξενίας, , Εκδόσεις BROKEN HILL PUBLISHERS
• Βλάμη Α., (2022) Boutique Hotels. Διαφοροποίηση προϊόντων της τουριστικής ανάπτυξης. Όψεις μιας νέας μορφής ξενοδοχειακής φιλοξενίας, Αθήνα Εκδόσεις Προπομπός