ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης
"Αλέξανδρος Πουλοβασίλης"

Βιομηχανική Οργάνωση

Περιεχόμενο Μαθήματος

1. Βασικές έννοιες και κεντρικά ερωτήματα στην βιομηχανική οργάνωση
2. Αποτυχία Αγοράς
3. Διάκριση τιμών: Μη γραμμική τιμολόγηση, δημοπρασίες και διαπραγματεύσεις
4. Παίγνια και στρατηγικές
5. Ολιγοπώλιο: Υπόδειγμα Bertrand, Υπόδειγμα Cournot
6. Συμπαιγνία και πόλεμοι τιμών
7. Κόστη εισόδου και διάρθρωση αγοράς
8. Οριζόντιες Συγχωνεύσεις
9. Κάθετη ολοκλήρωση και δημόσια πολιτική

Μαθησιακά Αποτελέσματα


Το μάθημα εστιάζει στις αιτίες και στα αποτελέσματα της στρατηγικής συμπεριφοράς των επιχειρήσεων σε καταστάσεις όπου οι υποθέσεις του τέλειου ανταγωνισμού δεν ισχύουν. Πρωταρχικός στόχος του μαθήματος είναι να εισάγει τους φοιτητές στις βασικές έννοιες της βιομηχανικής οργάνωσης και να τους βοηθήσει να κατανοήσουν τον τρόπο λειτουργίας μιας βιομηχανίας και τον τρόπο αλληλεπίδρασης των επιχειρήσεων μέσα σε αυτήν. Το μάθημα εξετάζει επιπρόσθετα το πως οι επιχειρήσεις αποκτούν δύναμη αγοράς ή την ικανότητα τους να επηρεάσουν την τιμή του προϊόντος τους, την στρατηγική συμπεριφορά των επιχειρήσεων που έχουν δύναμη αγοράς, τις επιδράσεις της δημόσιας πολιτικής σε αυτές τις αγορές, καθώς και θέματα συμπαιγνιών και οριζόντιων συγχωνεύσεων. Εξίσου σημαντικός στόχος του μαθήματος είναι εισάγει τους φοιτητές σε βασικές έννοιες της θεωρίας παιγνίων και στα βασικά μικροοικονομικά υποδείγματα για την ανάλυση της στρατηγικής συμπεριφοράς επιχειρήσεων σε ολιγοπωλιακές αγορές, ώστε οι φοιτητές να αποκτήσουν την ικανότητα να χρησιμοποιούν βασικά μικροοικονομικά εργαλεία για την ανάλυση ολιγοπωλιακών αγορών και να προβλέπουν  επιτυχώς τα αποτελέσματα τους.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

  • έχει κατανοήσει τις βασικές έννοιες και τα κεντρικά ερωτήματα στο πεδίο της βιομηχανικής οργάνωσης.
  • έχει κατανοήσει τον τρόπο αλληλεπίδρασης των επιχειρήσεων σε μη-ανταγωνιστικές αγορές.
  • έχει κατανοήσει τις βασικές έννοιες της θεωρίας παιγνίων και τα βασικά μικροοικονομικά υποδείγματα της βιομηχανικής οργάνωσης.
  • να χρησιμοποιεί βασικά μικροοικονομικά εργαλεία για να επιλύει προβλήματα ισορροπίας σε ολιγοπωλιακές αγορές και σε αγορές όπου εφαρμόζεται διάκριση τιμών.
  • να αναπτύξει και να χρησιμοποιεί στρατηγική σκέψη για να προβλέπει τα αποτελέσματα των αγορών.

Βιβλιογραφία

- Cabral Luis, M.B. Βιομηχανική Οργάνωση, εκδόσεις Κριτική, 2η έκδοση (2018).
- Belleflamme Paul και Peitz Martin. Βιομηχανική Οργάνωση: Αγορές και Στρατηγικές, Εκδόσεις Σοφία, 1η έκδοση (2016).

Διδάσκοντες

NEWSLETTER

Η Βιβλιοθήκη του Γ.Π.Α. αποτελεί κέντρο συλλογής, επεξεργασίας και διάχυσης πληροφοριών με απώτερο σκοπό την υποστήριξη του εκπαιδευτικού, επιστημονικού και ερευνητικού έργου που επιτελείται στο Πανεπιστήμιο. 
Ιερά Οδός 86
+30210-5294275
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram Μετάβαση στο περιεχόμενο