Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος αναμένεται πως οι φοιτητές και οι φοιτήτριες θα είναι σε θέση:
- Να αντιληφθούν τον ρόλο και τη σημασία του μάρκετινγκ στον τουριστικό τομέα
- Να αξιολογήσουν κριτικά σειρά εννοιών, μοντέλων και εργαλείων μάρκετινγκ ως προς την εφαρμογή τους στον τουριστικό τομέα για τη διαμόρφωση στρατηγικών, την υλοποίηση τακτικών αποφάσεων και την επίλυση πρακτικών προβλημάτων
- Να αξιοποιήσουν τα οφέλη, που προσφέρουν καινοτόμες μεθοδολογίες και θεωρίες, ενσωματώνοντας πρακτικά παραδείγματα από την τουριστική αγορά για τον καλύτερο δυνατό προσανατολισμό τους στο πεδίο του μάρκετινγκ στη βιομηχανία ταξιδιών και τουρισμού
- Να καθορίσουν τα βήματα και να αναγνωρίσουν τις ευθύνες που απορρέουν από την ανάληψη θέσης μάρκετινγκ σε αντίστοιχο τμήμα σε ξενοδοχειακές ή/και άλλες τουριστικές επιχειρήσεις και οργανισμούς
- Να κατανοούν τη σημασία των διάφορων συστημάτων πιστοποίησης και ποιότητας στα τουριστικά καταλύματα στην Ελλάδα και στο Εξωτερικό
- Να κατανοούν τις βασικές έννοιες, θεωρίες και τα εργαλεία επικοινωνίας μάρκετινγκ µε έμφαση στο ψηφιακό μάρκετινγκ στις τουριστικές επιχειρήσεις
- Να αναλύουν κριτικά πώς επηρεάζεται η συμπεριφορά των τουριστών από τη διάδοση ψηφιακών πλατφορμών και κοινωνικών μέσων
- Να χρησιμοποιούν εργαλεία ψηφιακής προβολής συνδυαστικά για την καλύτερη προσέγγιση της αγοράς - στόχου
Να αναπτύσσουν τις ικανότητες εκείνες που θα τους υποστηρίξουν στη δημιουργία και την αξιολόγηση των προγραμμάτων (campaign) των ψηφιακών πλατφορµών και κοινωνικών μέσων από τη σκοπιά της στρατηγικής του ψηφιακού μάρκετινγκ
Βασικά διδακτικά εγχειρίδια:
- Χρήστου, Ε. (2019), Έρευνα Τουριστικής Αγοράς, Αθήνα: Νικητόπουλος Ε & ΣΙΑ ΕΕ
- Kotler, P.T., Bowen, J.T., Makens, J.C., Baloglu S. (2019), Μάρκετινγκ Τουρισμού και Φιλοξενίας, , Εκδόσεις BROKEN HILL PUBLISHERS
- Βλάμη Α., (2022) Boutique Hotels. Διαφοροποίηση προϊόντων της τουριστικής ανάπτυξης. Όψεις μιας νέας μορφής ξενοδοχειακής φιλοξενίας, Αθήνα Εκδόσεις Προπομπός
Ξενόγλωσση Βιβλιογραφία
- Kolb, B. (2018), Marketing Research for the Tourism, Hospitality and Events Industries, Routledge
- Middleton V.T.C. & Clarke J.R. (2001), Marketing in Travel and Tourism, 3rd ed. Oxford: Butterworth-Heinemann
Ενδεικτική Αρθρογραφία
- Mavragani, E, Nikolaidou, P, and Theodoraki, E (2019), Traveler Segmentation Through Social Media for Intercultural Marketing Purposes: The Case of Halkidiki, Journal of Tourism, Heritage & Services Marketing, 5 (1) 15-23.
- Dergiades, T, Mavragani, E and Pan, B (2017), Arrivals of Tourists in Cyprus: Mind the Web Search Intensity. GreeSE Paper No. 107, Hellenic Observatory, London School of Economics.
- Vlami, A. (2021) Developments and Challenges in the Greek Hospitality Sector for Economic Tourism Growth: The Case of Boutique Hotels. In: Balsalobre-Lorente D., Driha O.M., Shahbaz M. (eds) Strategies in Sustainable Tourism, Economic Growth and Clean Energy. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-59675-0_11.
- Vlami, A. (2020) Tourism Economic and Tourism Development in Greece, in the Period of the Economic Adjustment Programmes, Journal of Business & Economic Policy, ISSN: 2375-0766, 2375-0774 (Online) Vol. 7, No. 1, 20-28, March 2020 doi:10.30845/jbep.v7n1p3.
Συναφή επιστημονικά περιοδικά
Journal of Marketing Research
Journal of Marketing
International Journal of Research in Marketing
International Journal of Marketing Research
International Journal of Management Reviews
European Journal of Marketing
Journal of Targeting, Measurement and Analysis for Marketing
Annals of Tourism Research
International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research
International Journal of Tourism Research
Journal of Hospitality & Tourism Research
Journal of Travel & Tourism Marketing
Tourism Management Tourismos