ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Τμήμα Περιφερειακής 
& Οικονομικής Ανάπτυξης

Τουριστικό Μάρκετινγκ

Περιεχόμενο Μαθήματος

 Εισαγωγή στο Τουριστικό Μάρκετινγκ
 Βασικές Αρχές και Έννοιες Μάρκετινγκ Τουριστικών Επιχειρήσεων
 Συμπεριφορά Τουριστών
 Έρευνα Τουριστικού Μάρκετινγκ (marketing plan) και Σύγχρονες Τάσεις
 Τμηματοποίηση Τουριστικής Αγοράς
 Μεθοδολογίες έρευνας της τουριστικής αγοράς.
 Επιλογή Αγορών-Στόχων
 Τοποθέτηση στην Αγορά
 Διαχείριση και Μάρκετινγκ Προορισμών
 Διοίκηση Επωνυμίας Προορισμών
 Συστήματα πιστοποίησης και ποιότητας στην Ελλάδα και το εξωτερικό
 Σύγχρονες τάσεις στον σχεδιασμό ενός τουριστικού καταλύματος και τουριστικών εγκαταστάσεων
 Δημιουργία αξίας στους πελάτες: Παροχή ψηφιακών Προϊόντων και Υπηρεσιών
 Μάρκετινγκ Περιεχομένου - έννοια, χρησιμότητα, εφαρμογή
 Πολυ-καναλική διανομή και πωλήσεις - Οι νέοι μεσάζοντες στο ψηφιακό περιβάλλον
 Επικοινωνία - προβολή στο ψηφιακό περιβάλλον: Διαφήμιση και Προώθηση Πωλήσεων
 Εισαγωγή στην έρευνα τουριστικού μάρκετινγκ / τουριστικής αγοράς.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος αναμένεται πως οι φοιτητές και οι φοιτήτριες  θα είναι σε θέση:

  • Να αντιληφθούν τον ρόλο και τη σημασία του μάρκετινγκ στον τουριστικό τομέα
  • Να αξιολογήσουν κριτικά σειρά εννοιών, μοντέλων και εργαλείων μάρκετινγκ ως προς την εφαρμογή τους στον τουριστικό τομέα για τη διαμόρφωση στρατηγικών, την υλοποίηση τακτικών αποφάσεων και την επίλυση πρακτικών προβλημάτων
  • Να αξιοποιήσουν τα οφέλη, που προσφέρουν καινοτόμες μεθοδολογίες και θεωρίες, ενσωματώνοντας πρακτικά παραδείγματα από την τουριστική αγορά για τον καλύτερο δυνατό προσανατολισμό τους στο πεδίο του μάρκετινγκ στη βιομηχανία ταξιδιών και τουρισμού
  • Να καθορίσουν τα βήματα και να αναγνωρίσουν τις ευθύνες που απορρέουν από την ανάληψη θέσης μάρκετινγκ σε αντίστοιχο τμήμα σε ξενοδοχειακές ή/και άλλες τουριστικές επιχειρήσεις και οργανισμούς
  • Να κατανοούν τη σημασία των διάφορων συστημάτων πιστοποίησης και ποιότητας στα τουριστικά καταλύματα στην Ελλάδα και στο Εξωτερικό
  • Να κατανοούν τις βασικές έννοιες, θεωρίες και τα εργαλεία επικοινωνίας μάρκετινγκ µε έμφαση στο ψηφιακό μάρκετινγκ στις τουριστικές επιχειρήσεις
  • Να αναλύουν κριτικά πώς επηρεάζεται η συμπεριφορά των τουριστών από τη διάδοση ψηφιακών πλατφορμών και κοινωνικών μέσων
  • Να χρησιμοποιούν εργαλεία ψηφιακής προβολής συνδυαστικά για την καλύτερη προσέγγιση της αγοράς - στόχου

Να αναπτύσσουν τις ικανότητες εκείνες που θα τους υποστηρίξουν στη δημιουργία και την αξιολόγηση των προγραμμάτων (campaign) των ψηφιακών πλατφορµών και κοινωνικών μέσων από τη σκοπιά της στρατηγικής του ψηφιακού μάρκετινγκ

Βιβλιογραφία

Βασικά διδακτικά εγχειρίδια:

  • Χρήστου, Ε. (2019), Έρευνα Τουριστικής Αγοράς, Αθήνα: Νικητόπουλος Ε & ΣΙΑ ΕΕ
  • Kotler, P.T., Bowen, J.T., Makens, J.C., Baloglu S. (2019), Μάρκετινγκ Τουρισμού και Φιλοξενίας, , Εκδόσεις BROKEN HILL PUBLISHERS
  • Βλάμη Α., (2022) Boutique Hotels. Διαφοροποίηση προϊόντων της τουριστικής ανάπτυξης. Όψεις μιας νέας μορφής ξενοδοχειακής φιλοξενίας, Αθήνα Εκδόσεις Προπομπός

Ξενόγλωσση Βιβλιογραφία

  • Kolb, B. (2018), Marketing Research for the Tourism, Hospitality and Events Industries, Routledge
  • Middleton V.T.C. & Clarke J.R. (2001), Marketing in Travel and Tourism, 3rd ed. Oxford: Butterworth-Heinemann

Ενδεικτική Αρθρογραφία

  • Mavragani, E, Nikolaidou, P, and Theodoraki, E (2019), Traveler Segmentation Through Social Media for Intercultural Marketing Purposes: The Case of Halkidiki, Journal of Tourism, Heritage & Services Marketing, 5 (1) 15-23.
  • Dergiades, T, Mavragani, E and Pan, B (2017), Arrivals of Tourists in Cyprus: Mind the Web Search Intensity. GreeSE Paper No. 107, Hellenic Observatory, London School of Economics.
  • Vlami, A. (2021) Developments and Challenges in the Greek Hospitality Sector for Economic Tourism Growth: The Case of Boutique Hotels. In: Balsalobre-Lorente D., Driha O.M., Shahbaz M. (eds) Strategies in Sustainable Tourism, Economic Growth and Clean Energy. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-59675-0_11.
  • Vlami, A. (2020) Tourism Economic and Tourism Development in Greece, in the Period of the Economic Adjustment Programmes, Journal of Business & Economic Policy, ISSN: 2375-0766, 2375-0774 (Online) Vol. 7, No. 1, 20-28, March 2020 doi:10.30845/jbep.v7n1p3.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

Journal of Marketing Research

Journal of Marketing

International Journal of Research in Marketing

International Journal of Marketing Research

International Journal of Management Reviews

European Journal of Marketing

Journal of Targeting, Measurement and Analysis for Marketing

Annals of Tourism Research

International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research

International Journal of Tourism Research

Journal of Hospitality & Tourism Research

Journal of Travel & Tourism Marketing

Tourism Management Tourismos

5 Ώρες Εβδομαδιαίως
 6 Διδακτικές Μονάδες

NEWSLETTER

Ιδρύθηκε με τον Νόμο 4589/2019 (ΦΕΚ 13/29-01-2019 τ.Α΄) ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ - Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών - ΄Ίδρυση Τμημάτων, Άρθρο 20, παρ. γ΄. Βρίσκεται στην Άμφισσα. Η διεύθυνση του Τμήματος είναι: Νέο κτήριο, Νέα Πόλη, Άμφισσα, Τ.Κ. 33100
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram Μετάβαση στο περιεχόμενο