ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Τμήμα Περιφερειακής 
& Οικονομικής Ανάπτυξης

[6524] Πολιτιστικός Τουρισμός και Ανάπτυξη

Περιεχόμενο Μαθήματος

Βασικές έννοιες περί πολιτισμού, πολιτιστικού τουρισμού, αειφορίας πολιτιστικών πόρων, φέρουσα ικανότητα πολιτιστικών προορισμών, Οι πολιτιστικοί πόροι ως βασικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και βασικός παράγοντας καινοτομίας. Πολιτιστικές διαδρομές, πολιτιστική πολυμορφία και ταυτότητα. Συσχέτιση Πολιτισμού και Τουρισμού Πολιτιστικός Τουρισμός: οι μορφές του πολιτιστικού τουρισμού, εμπειρίες & Δράσεις Ανάπτυξη του Πολιτιστικού Τουρισμού Αρχές μνημειακής προστασίας και ολοκληρωμένης διατήρησης. Υλική και Άυλη πολιτιστική κληρονομιά. Θεωρητικό και θεσμικό πλαίσιο, σύγχρονες πρακτικές και αναθεωρήσεις, Ελληνική και διεθνής νομοθεσία, διεθνείς οργανισμοί, συμβάσεις για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς Ζητήματα μνημειακών συνόλων, ιστορικών και παραδοσιακών οικισμών, ιστορικών κέντρων πόλεων, προστασία, εξυγίανση, αναβίωση, οργάνωση και διαχείριση. Ζητήματα αρχαιολογικών χώρων, θεωρητικές και ερμηνευτικές προσεγγίσεις, νομοθετικό πλαίσιο διαχείρισης της αρχαιολογικής κληρονομιάς, η σημασία της αρχαιολογικής και της πολιτιστικής κληρονομιάς για τη τουριστική ανάπτυξη. Ο ρόλος των Μουσείων στην τουριστική ανάπτυξη. Η κοινωνική τους σημασία και ο ρόλος τους στην προβολή και ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς. Μουσειακή πολιτική στην Ελλάδα. Ζητήματα οργάνωσης και διαχείρισης των Μουσείων. Στρατηγικές επικοινωνίας – Εκπαιδευτικά προγράμματα. Δημιουργικές – πολιτιστικές βιομηχανίες: Βασικές έννοιες, συστήματα ταξινόμησης, Σύνδεση των δημιουργικών- πολιτιστικών βιομηχανιών με την αστική – περιφερειακή ανάπτυξη και τον τουρισμό, ο ρόλος τους στην ανάπτυξη του δημιουργικού τουρισμού Ζητήματα branding, ταυτότητας και εικόνας των προορισμών πολιτιστικού τουρισμού: Στρατηγικές μάρκετινγκ και branding προορισμού, παραδείγματα από τη διεθνή και ελληνική εμπειρία. Το Πρότυπο Πολιτιστικού Τουρισμού στην Ελλάδα και στους Δελφούς: Οι χώροι του Πολιτιστικού Τουρισμού, η αγορά & το προφίλ του πολιτιστικού τουρίστα, επιδράσεις του πολιτιστικού τουρισμού στους τόπους προορισμού Casestudies: Παραδείγματα σχεδιασμού και διαχείρισης προϊόντων και προορισμών πολιτιστικού τουρισμού στο πλαίσιο της βιώσιμης ανάπτυξης.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Βιβλιογραφία

HILARY DU CROS, BOB MCKERCHER (1923) Πολιτιστικός τουρισμός, Εκδόσεις «Κλειδάριθμος» Δουλκέρη Τ. (2021) Τουρισμός - πολιτική - πολιτισμός στην Ελλάδα, Β΄ Αναθεωρημένη Έκδοση, εκδόσεις Λειμών Ιωακειμίδης Π. (2022) Θεματικά Μουσεία της Ελλάδας και Τουριστικό Μάρκετινγκ, εκδόσεις ΔΙΣΙΓΜΑ Μπονάρου Χ. (2012), Οπτικός Πολιτισμός και Τουρισμός, Αναπαραστάσεις της Ελλάδας στις Τουριστικές Καρτ Ποστάλ, Αθήνα, εκδόσεις Παπαζήση Αλεξανδρή, Ελένη, (2015). Πολιτισμική Κληρονομιά – Διαχείριση. Πολιτιστική Αναγέννηση της Αθήνας του 19ου αιώνα. Αθήνα: Ίων. Timothy, D. & Boyd, S. (2003) Heritage Tourism, Harlow: Prentice Hal

Διδάσκοντες

Αλεξίου Σπύρος

2265072268
salexiou@aua.gr
Λέκτορας με μεταπτυχιακό (MSc) στο Μάνατζμεντ και Μάρκετινγκ Τουρισμού (University of Strathclyde, Glasgow).
4 Ώρες Εβδομαδιαίως
 5 Διδακτικές Μονάδες

NEWSLETTER

Ιδρύθηκε με τον Νόμο 4589/2019 (ΦΕΚ 13/29-01-2019 τ.Α΄) ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ - Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών - ΄Ίδρυση Τμημάτων, Άρθρο 20, παρ. γ΄. Βρίσκεται στην Άμφισσα. Η διεύθυνση του Τμήματος είναι: Νέο κτήριο, Νέα Πόλη, Άμφισσα, Τ.Κ. 33100
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram Μετάβαση στο περιεχόμενο