Γεωχωρικές Τεχνολογίες στη Μέση Εκπαίδευση (drones, δορυφορικές εικόνες,χαρτογραφία, G.I.S.)

Γενικές Πληροφορίες

Γλώσσα προγράμματος: Ελληνική

Διάρκεια: 420  διδακτικές ώρες, 9 μήνες (16,8 ECTS)

Μέθοδος Εκπαίδευσης: Εξ αποστάσεως ασύγχρονη

Επιστημονικός Υπεύθυνος του προγράμματος είναι ο κ. Καλύβας Διονύσιος, Καθηγητής του Τμήματος Αξιοποίησης Φυσικών Πόρων και Γεωργικής Μηχανικής του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε Εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που διδάσκουν τα μαθήματα: Γεωγραφία, Γεωλογία, Φυσική, Μαθηματικά, Πληροφορική, Τεχνολογία, Ιστορία και Θρησκευτικά.

 

Εκπαιδευτικοί – μαθησιακοί στόχοι προγράμματος:

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, οι επιμορφούμενοι θα είναι σε θέση:

Α. Γνώσεις

  • Ικανότητα Χρήσης Γεωχωρικών Εργαλείων:
    • Κατανόηση της λειτουργίας και χρήσης drones, δορυφορικών εικόνων, χαρτογραφίας και GIS.
    • Επιλογή και εφαρμογή των κατάλληλων τεχνολογιών για εκπαιδευτικά σενάρια.
  • Ανάλυση και Ερμηνεία Δεδομένων:
    • Ικανότητα συλλογής, οργάνωσης και ανάλυσης γεωχωρικών δεδομένων.
    • Αξιοποίηση δεδομένων για τη λήψη αποφάσεων και την ανάλυση προβλημάτων.
  • Σχεδιασμός και Υλοποίηση Δραστηριοτήτων Διδασκαλίας:
    • Δημιουργία εκπαιδευτικών προγραμμάτων με βάση τις γεωχωρικές τεχνολογίες.
    • Σχεδιασμός δραστηριοτήτων που προάγουν τη συνεργασία και την ενεργό συμμετοχή των μαθητών.
  • Συνεργατική Εκπαίδευση:
    • Ανάπτυξη ικανοτήτων για συνεργατική εκπαίδευση και διαμοιρασμό γνώσεων.
    • Ενθάρρυνση της ομαδικής εργασίας και της αλληλεπίδρασης μεταξύ μαθητών.
  • Κριτική Σκέψη και Καινοτομία:
    • Ανάπτυξη ικανοτήτων κριτικής σκέψης στην αξιολόγηση των δεδομένων και των αποτελεσμάτων.
    • Προώθηση της καινοτομίας και της δημιουργικότητας στη χρήση γεωχωρικών τεχνολογιών στη διδασκαλία.

Με αυτές τις γνωσεις, οι εκπαιδευτικοί θα είναι σε θέση όχι μόνο να εφαρμόζουν τις γεωχωρικές τεχνολογίες στη διδασκαλία τους αλλά και να ενθαρρύνουν την ανάπτυξη τέτοιων δεξιοτήτων στους μαθητές τους.

 

Β. Δεξιότητες

Κινητική Επιδεξιότητα:

  • Ανάπτυξη δεξιοτήτων χρήσης drones και άλλων γεωχωρικών συσκευών.
  • Εκπαίδευση στην ασφαλή και αποτελεσματική χρήση των τεχνολογιών σε δραστηριότητες στον κοινό χώρο.

Συντονισμός Ματιού και Χεριού:

  • Ανάπτυξη ικανοτήτων συγχρονισμού της οπτικής παρατήρησης με τις κινητικές δραστηριότητες κατά τη χρήση των γεωχωρικών εργαλείων.

Χειρονομική Επιδεξιότητα:

  • Εκπαίδευση στη χρήση εφαρμογών GIS με τη χρήση χειρισμού μενού και εργαλείων με το χέρι.

Ικανότητα Αντίληψης και Αντίδρασης σε Πληροφορίες:

  • Ενθάρρυνση της ικανότητας αντίληψης και επεξεργασίας γεωχωρικών πληροφοριών.
  • Ανάπτυξη ικανοτήτων αντίδρασης σε πληροφορίες που παρέχονται από τις τεχνολογίες.

Ευελιξία και Διαχείριση Πόρων:

  • Ανάπτυξη ευελιξίας στην προσαρμογή στη χρήση νέων τεχνολογιών.
  • Εκπαίδευση στη διαχείριση πόρων και εργαλείων για αποτελεσματική χρήση στο πλαίσιο της διδασκαλίας.

Γ. Ικανότητες

Ικανότητα Συνεργασίας και Επικοινωνίας:

  • Ενίσχυση ικανοτήτων συνεργασίας μεταξύ συναδέλφων και μαθητών.
  • Ανάπτυξη ικανοτήτων επικοινωνίας και διαμοιρασμού γνώσεων με άλλους εκπαιδευτικούς.
  • Ικανότητα Προσαρμογής:
  • Εκμάθηση νέων τεχνολογιών και εφαρμογής τους στο εκπαιδευτικό πλαίσιο.
  • Ικανότητα προσαρμογής των μαθησιακών στρατηγικών στις ανάγκες των μαθητών.

Κριτική Σκέψη:

  • Ανάπτυξη ικανοτήτων κριτικής σκέψης για την αξιολόγηση των γεωχωρικών δεδομένων και των εκπαιδευτικών διαδικασιών.
  • Δημιουργικότητα:
  • Ανάπτυξη δημιουργικών προσεγγίσεων στη χρήση των γεωχωρικών τεχνολογιών στο μάθημα.

Ανοιχτό Μυαλό και Ευελιξία:

  • Καλλιέργεια ανοιχτού μυαλού για την υιοθέτηση νέων ιδεών και προσεγγίσεων.
  • Ευελιξία στην προσαρμογή σε νέες εκπαιδευτικές πρακτικές.

Νοητική Διεργασία και Εφαρμογή Γνώσεων:

  • Ικανότητα αξιοποίησης των γνωστικών και ψυχοκινητικών δεξιοτήτων σε πρακτικά εκπαιδευτικά σενάρια.
  • Εφαρμογή των γνώσεων σε διάφορες καταστάσεις, εντός και εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Διαμόρφωση Νοοτροπίας:

Διαμόρφωση θετικής νοοτροπίας απέναντι στην τεχνολογική εξέλιξη και στη χρήση γεωχωρικών τεχνολογιών στην εκπαίδευση.

 

Βασικές Πληροφορίες

Επιστημονική ομάδα:
Επιστημονικός Υπεύθυνος του προγράμματος: Διονύσιος Καλύβας, Καθηγητής (Αξιολόγησης Γαιών – Γεωγραφικών Πληροφοριακών Συστημάτων στη Γεωργία και Χωρική Ανάλυση) του Τμήματος Αξιοποίησης Φυσικών Πόρων και Γεωργικής Μηχανικής του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών

Στο πρόγραμμα διδάσκουν:

Ο Κωνσταντίνος Σούλης, Επίκουρος Καθηγητής (Γεωπληροφορικής και Χωρικής Ανάλυσης στη Γεωργία και το Περιβάλλον) του Τμήματος Αξιοποίησης Φυσικών Πόρων και Γεωργικής Μηχανικής του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Ο Στυλιανός Γεροντίδης, ΕΔΙΠ του Τμήματος Αξιοποίησης Φυσικών Πόρων και Γεωργικής Μηχανικής του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

 

Υποχρεώσεις εκπαιδευόμενων/Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης

Για την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος οι συμμετέχοντες θα πρέπει:

  • να έχουν ολοκληρώσει με επιτυχία την εξέταση (η εξέταση θα γίνει μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας E-class ΚΕΔΙΒΙΜ με ερωτήσεις Σωστού/Λάθους, πολλαπλών απαντήσεων και μελέτες περιπτώσεων).
  • να έχουν καταβάλει το σύνολο των διδάκτρων μέχρι την έναρξη του προγράμματος.

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος απονέμεται στους συμμετέχοντες Πιστοποιητικό Εξειδικευμένης Επιμόρφωσης το οποίο εκδίδεται από το Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του ΓΠΑ. Στους συμμετέχοντες που παρακολούθησαν αλλά δεν ολοκλήρωσαν το σύνολο του προγράμματος, μπορεί να παρέχεται Βεβαίωση Παρακολούθησης.

 

  1. Κόστος συμμετοχής/Εκπτωτική πολιτική

 

Το κόστος συμμετοχής στο πρόγραμμα είναι 330€ και πρέπει να καταβληθεί έως 3 μήνες μετά την έναρξη του προγράμματος προκειμένου να κατοχυρωθεί η συμμετοχή στο πρόγραμμα.

 

Όσοι δηλώσουν συμμετοχή στο πρόγραμμα έως τις 15.03.2024, δικαιούνται έκπτωση 18% λόγω πρώιμης εγγραφής (early entry) και κατά την πληρωμή θα πρέπει να καταθέσουν 270€.

 

  • Επίσης, έκπτωση 18% και κατά την πληρωμή θα πρέπει να καταθέσουν 270€ δικαιούνται όσοι έχουν παρακολουθήσει έστω και ένα επιμορφωτικό σεμινάριο του ΚΕΔΙΒΙΜ ΓΠΑ (με δίδακτρα).

 

  • έκπτωση 18% και κατά την πληρωμή θα πρέπει να καταθέσουν 270€ δικαιούνται όσοι είναι μέλη του ΓΕΩΤΕΕ.

 

  • έκπτωση 18% και κατά την πληρωμή θα πρέπει να καταθέσουν 270€ δικαιούνται όσοι είναι Δημόσιοι Υπάλληλοι

 

Τα δίδακτρα μπορούν να καταβληθούν σε δύο δόσεις.

Πρώτη Δόση πριν από την έναρξη του προγράμματος

Δεύτερη Δόση 3 μήνες μετά από την έναρξη του προγράμματος.

 

Οι εκπτωτικές πολιτικές δεν συνδυάζονται. Οι ενδιαφερόμενες/ενδιαφερόμενοι καταθέτουν το ανωτέρω ποσό στον παρακάτω λογαριασμό, στον οποίο δικαιούχος είναι ο Ειδικός Λογαριασμός Κονδυλίων Έρευνας του ΓΠΑ, αναφέροντας απαραίτητα το όνομά τους και τον κωδικό ΕΛΚΕ του έργου (Κωδικός:  80343).

Εθνική Τράπεζα στο λογαριασμό με IBAN GR 2801100400000004001883448

Το αποδεικτικό κατάθεσης επισυνάπτεται στην αίτηση που υποβάλλεται ηλεκτρονικά στην ιστοσελίδα του Κέντρου Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του ΓΠΑ.

Γεωχωρικές Τεχνολογίες στη Μέση Εκπαίδευση (drones, δορυφορικές εικόνες,χαρτογραφία, G.I.S.)

Αναλυτικά

Γεωχωρικές Τεχνολογίες στη Μέση Εκπαίδευση (drones, δορυφορικές εικόνες,χαρτογραφία, G.I.S.)

Εκπαιδευτές

210 5294044
sgeronti@aua.gr
Ε.ΔΙ.Π.
Αποφοίτησε από το τμήμα Αξιοποίησης Φυσικών Πόρων και Γεωργικής Μηχανικής του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών […]
2105294070
soco@aua.gr
Επίκουρος Καθηγητής
O Δρ. K. Σούλης Γεωπόνος και Διδάκτορας Γεωπονικών Επιστημών του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών με […]
2105294091
kalivas@aua.gr
Καθηγητής
Είναι πτυχιούχος γεωπόνος Α.Γ.Σ.Α., ενώ φοίτησε στο Μαθηματικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει μεταπτυχιακό […]
 330 €
Γενικές Πληροφορίες
Αναλυτικά
Εκπαιδευτές
Ημερομηνίες - Διάρκεια
Έναρξη Προγρ: 31/03/2025
Erly Entry:
Λήξη Εγγραφών: 21-03-2025
Διάρκεια: 9 μήνες
420 Ώρες
Χαρακτηριστικά
ECTS: 16.8
Γλώσσα:  
Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης

ΑΙΤΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
Το ΚΕΔΙΒΙΜ αποτελεί Μονάδα του ΓΠΑ, που εξασφαλίζει το συντονισμό και τη διεπιστημονική συνεργασία στην ανάπτυξη προγραμμάτων επιμόρφωσης, συνεχιζόμενης εκπαίδευσης, κατάρτισης και εν γένει δια βίου μάθησης, με βάση το εθνικό και ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο για τη Δια Βίου Μάθηση
chevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram Μετάβαση στο περιεχόμενο