i. Εκπαίδευση – Γεωργική εκπαίδευση: Έννοιες, αρχές, σκοπός & αντικείμενα (γενική
εκπαίδευση/ τεχνική-επαγγελματική εκπαίδευση/ κατάρτιση)
ii. Εξέλιξη της γεωργικής εκπαίδευσης α) στην Ελλάδα και β) στα κράτη-μέλη της ΕΕ
iii. Ανάλυση επαγγελματικών αναγκών – ανάλυση επαγγέλματος
iv. Διδασκαλία και Μάθηση: Εννοιολογική οριοθέτηση των διαδικασιών, χαρακτηριστικά
γνωρίσματά τους, σχέσεις και διαφοροποιήσεις τους, βασικές αρχές και θεωρίες της
διδασκαλίας και της μάθησης
v. Σκοποθεσία και στοχοθεσία στην εκπαίδευση: Βασικοί παράγοντες διαμόρφωσης των σκοπών
και των στόχων της εκπαίδευσης, διδακτικοί στόχοι (διατύπωση, ταξινομίες, χρησιμότητα).
vi. Οργάνωση και διεξαγωγή της διδακτικής πράξης: μεθοδολογικές αρχές και στρατηγικές
διδασκαλίας, μορφές διδασκαλίας.
vii. Σύγχρονα μοντέλα διδασκαλίας: διδακτικά μοντέλα ενεργητικής, παραληπτικής,
εξατομικευμένης, συνεργατικής-συμμετοχικής μάθησης, διδακτικά μοντέλα που αναπτύσσουν
την κριτική και δημιουργική σκέψη των μαθητών, τις μεταγνωστικές δεξιότητές τους και τις
δημοκρατικές διαδικασίες στην τάξη.
viii. Ο σχεδιασμός της διδασκαλίας: Σημασία και προϋποθέσεις του σχεδίου διδασκαλίας, το
σχέδιο διδασκαλίας μιας διδακτικής ώρας
ix. Η αξιολόγηση στην εκπαίδευση: Ορισμός και σημασία της αξιολόγησης, αξιολόγηση
της επίδοσης του μαθητή (κριτήρια - τα αντικειμενικά και τα υποκειμενικά τεστ),
αξιολόγηση προγράμματος σπουδών.